Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024

* Γέροντα πώς να κάνω προσευχή ;


Ρωτήσαν έναν σύγχρονο Γέροντα:
"Γέροντα, πώς να κάνω προσευχή;

Και εκείνος απάντησε:
Να νιώθεις την παρουσία του Χριστού παιδί μου!

Και πως γίνεται αυτό;

Να, πως ενώ εγώ είμαι εδώ, 
ξέρω ότι οι Πατέρες είναι δίπλα;

Έτσι να νιώθεις, 
ότι στο διπλανό δωμάτιο είναι ο Χριστός μας!

Τόσο κοντά και τόσο αδιάλειπτα!

Πήγα και εγώ κάποτε στην Παναγούδα στον Άγιο Παϊσιο και τον ρώτησα:

"Γέροντα, πως θα κάνω καρδιακή προσευχή ;"

Όλο αποσπάται ο νους μου!

Και μου δίνει ένα τόσο δυνατό χτύπημα στην πλάτη!

Ακόμα τον θυμάμαι τον ξαφνικό πόνο!

"Ένιωσες τίποτα καλογέρι;" με ρώτησε …

Ναι, Γέροντα το ρωτάτε; πόνεσα πολύ!

Και πού πήγε ο νους σου παιδί μου;

Μα πού αλλού Γέροντα, 
στο μέρος που με χτυπήσατε!

Στον πόνο δηλαδή ευλογημένε!

Έτσι και με την προσευχή γίνεται!

Για να κατέβει ο νους στην καρδιά, 
πρέπει εκείνη να συντριβεί και να πονέσει!

Στον πόνο της θα πάει ο νούς σου!

Έτσι μόνο θα κατέβει...


Νώντας Σκοπετέας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου