Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

"Είχα αποφασίσει να πέσω στις γραμμές του τραίνου...." ~ "Εξομολόγηση"; - Τι είναι πάλι τούτο;

Είχα αποφασίσει να πέσω στις γραμμές του τραίνου. 
Ένας φίλος μου σύστησε έναν πνευματικό στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Μαυρομιχάλη ... 
Πήγα χωρίς να πιστεύω ότι κάτι διαφορετικό θα γινόταν ... 
Χτύπησα την πόρτα ... 
«Κάθισε παιδί μου» είπε. 
Όταν τελείωσα, σήκωσα τα μάτια μου και είδα να κυλάνε δάκρυα στα μάγουλα και τα γένια του ... (αληθινό περιστατικό)
***
Πήγα να εξομολογηθώ, αλλά δεν είχα τίποτα σοβαρό να του πω. Κι ο παπα Τύχων όταν τελείωσα είπε «αμμούδα (=λεπτή άμμος) παιδάκι μου! Και τα ψιλά όταν μαζεύονται κάνουν ένα σωρό, που πολλές φορές ζυγίζουν πιο πολύ από μια μεγάλη αμαρτία ...»
***
«Πάτερ, Κύριε τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς, ἐξομολογοῦμαι σοι πάντα τὰ κρυπτά καὶ φανερὰ τῆς καρδίας καὶ διανοίας μου, ἅ ἒπραξα ἕως τῆς σήμερον, διὸ ἂφεσιν αἰτῶ παρά σοῦ τοῦ δικαίου καὶ εὐσπλάχνου κριτοῦ καὶ χάριν τοῦ μηκέτι ἀμαρτάνειν» 
(από την ειδική ακολουθία για το Μυστήριο της Εξομολογήσεως, που αν θα την άκουγαν οι εξομολογούμενοι, ίσως να καταλάβαιναν ότι πρόκειται περί μυστηρίου ιερού που θέλει ιδιαίτερη χάρη και προσοχή)
***
«Θα 'ρθει η ώρα που θα σου διαβάσω κι εσένα συγχωρητική ευχή ...»
***
Γιατί δεν αισθάνομαι πολλές φορές την ανάγκη για εξομολόγηση;
***
Όταν ξαναθυμόμαστε αμαρτίες που έχουμε εξομολογηθεί ...
***
Όταν λυπούμαστε υπερβολικά ...
***
Τι λένε οι Άγιοι Πορφύριος και Αμφιλόχιος για το Μυστήριο.

Αποσπάσματα από την ομιλία "Εξομολογείσαι σωστά;" που έγινε στη Χριστιανική Εστία Πατρών από τον π. Χριστοφόρο Μυτιλήνη, ιεροκήρυκα της Ι. Μ. Πατρών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου