Σάββατο 24 Ιουνίου 2023

Οι αλλαγές στο Σύνταγμα που (απειλούν πως) θα αλλάξουν τα πάντα στην Ελλάδα...

  |Γιατί από αύριο κανείς μας δεν θα μπορεί να ισχυριστεί πως "δεν ήξερε"... ~ στ. Β. Γ.|



Γράφει ο Χαράλαμπος Άνδραλης, δικηγόρος


Μια συγκριτική μελέτη των σχεδιαζόμενων τροποποιήσεων σε σχέση με το ισχύον Σύνταγμα, σε θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις

Πρόλογος

Σε προηγούμενο κείμενό μας [1] υπενθυμίσαμε το «Καινοτόμο Σύνταγμα» του κ. Γεραπετρίτη και της συγγραφικής ομάδας του, το οποίο θα τεθεί επί τάπητος στην επόμενη Βουλή. Αναφέραμε επιγραμματικά κάποιες σημαντικές αλλαγές που αυτό θέτει σε σχέση με το ισχύον Σύνταγμα. Στην παρούσα μελέτη γίνεται εκτενέστερη συγκριτική ανάλυση των αλλαγών που ετοιμάζονται από την επόμενη και τη μεθεπόμενη Βουλή.

Παρά το σχετικά εκτενές της παρακάτω συγκριτικής μελέτης, είναι πολύ χρήσιμο να διαβαστεί από το εκλογικό σώμα, το οποίο καλείται με την ψήφο του να επικυρώσει ή να αποδοκιμάσει τις προωθούμενες συνταγματικές τροποποιήσεις.

   1) Αφαιρείται το προοίμιο του Συντάγματος «Εις το Όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος»

Οι πρόγονοί μας είχαν την καλή συνήθεια πριν αρχίσουν ένα έργο να κάνουν μία προσευχή. Το προοίμιο του Συντάγματος είναι μία μικρή δοξολογική προσευχή στον Τριαδικό Θεό με την οποία αρχίζει ένα ιερό έργο, το Ελληνικό Σύνταγμα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι και μία ένδειξη ευγνωμοσύνης στο Θεό, στον Οποίο είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους οι Έλληνες για την ελευθερία της πατρίδας.

Αν αφαιρεθεί το προοίμιο, εκτός από τις νομικές συνέπειες που θα τις δούμε αναλυτικά στο άρθρο 3, θα δείξουμε ως έθνος μία αχαριστία προς το Θεό και στους προγόνους μας οι οποίοι έθεσαν την προμετωπίδα ως παρακαταθήκη για τις επόμενες γενεές. Για όσους πιστεύουμε στο Θεό, αυτή η αχαριστία θα έχει και πολλές πνευματικές συνέπειες.

  2)  Απαλείφεται πλήρως το άρθρο 3 περί επικρατούσας θρησκείας

Το άρθρο 3 του σημερινού Συντάγματος έχει ως εξής:

1.               Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού  τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις.

(Εδώ βλέπουμε ότι ο συντακτικός νομοθέτης αναγνωρίζει μία ανώτερη δύναμη και μάλιστα συγκεκριμένη ανώτερη δύναμη. Δεν επικαλείται απλώς ένα θεό, αλλά τον Ιησού Χριστό. Και όχι οποιονδήποτε Ιησού Χριστό, αλλά Εκείνον που η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει, διότι άλλο Χριστό κατά τη φύση και τις ιδιότητές του αναγνωρίζουν οι μονοφυσίτες, προτεσταντικές ομάδες, οι λεγόμενοι μάρτυρες του Ιεχωβά κ.λπ.

Η Νέα Εποχή δεν ενοχλείται να δηλώνουν οι άνθρωποι πίστη στο Θεό, αλλά αν δηλώνουν πίστη στο Χριστό και μάλιστα της Ορθοδοξίας, τότε είναι «φασίστες, φανατικοί, μεσαιωνικοί, σκοταδιστές» κ.λπ. Γιατί το να πιστεύεις στο Χριστό της Ορθοδοξίας συνεπάγεται ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής που δεν συνάδει με όσα προβάλλει η Νέα Τάξη Πραγμάτων.)

Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928. (Ακόμα και η αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ελλάδος χάνει το συνταγματικό έρεισμά της).

2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.

3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη (Αυτός είναι διακαής πόθος πολλών αιρετικών ομάδων που νοθεύουν την Αγία Γραφή, αλλά και κάποιων μοντέρνων θεολόγων που προωθούν τις μεταφράσεις και στα λειτουργικά κείμενα και στην Αγία Γραφή.)

   3)  Απαλείφεται η επίκληση στα χρηστά ήθη

Το ισχύον Άρθρο 5 παρ. 1 αναφέρει:

Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.

Στο καινοτόμο σύνταγμα, η διάταξη σταματάει πριν το «εφόσον». Αφαιρείται δηλαδή ο περιορισμός των ελευθεριών από τα δικαιώματα των άλλων, από το Σύνταγμα και τα χρηστά ήθη. Τα «χρηστά ήθη» είναι οι ηθικές αντιλήψεις της κοινωνίας που επικρατούν τη δεδομένη χρονική στιγμή. Η ελληνική κοινωνία, παρά τις δεκαετίες προσπάθειας χαλάρωσης των χρηστών ηθών μέσω της προπαγάνδας των ΜΜΕ, παραμένει μία κοινωνία με χρηστά ήθη που δεν έχουν αφομοιώσει αφύσικες καταστάσεις και ήθη που απέχουν πολύ από την ελληνορθόδοξη ηθική πάνω στην οποία βασίστηκε και το Σύνταγμα. Θα μπορούσαν να αποτελέσουν νομικό πρόσκομμα σε πολλά θέματα στα οποία η Ελλάδα έχει «μείνει πίσω». Πχ δεν είναι σύμφωνη με τα χρηστά ήθη η υιοθεσία παιδιών από δύο «μπαμπάδες» κ.λπ.

Χωρίς χρηστά ήθη, χωρίς κόκκινες ηθικές γραμμές, δεν μπορεί να σταθεί ένα κράτος, ούτε καν ένα σπίτι. Η ζωή χωρίς ηθικά όρια οδηγεί σε παρακμή τόσο το πρόσωπο, όσο και την κοινωνία. Για το λόγο αυτό ο Συνταγματικός Νομοθέτης είχε θέσει αυτή την προϋπόθεση για την άσκηση των δικαιωμάτων, ώστε να προστατεύσει και τους φορείς των δικαιωμάτων, αλλά και το ίδιο το Κράτος από τον ηθικό εκτροχιασμό και τη συνακόλουθη παρακμή.

  4)  Αφαιρείται το δικαίωμα προστασίας της υγείας και της γενετικής ταυτότητας

Στο ίδιο άρθρο αφαιρείται εξ ολοκλήρου η παράγραφος 5 η οποία ορίζει ότι: 5. Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων.

  5) Αφαιρείται το Δικαίωμα στην πληροφόρηση

Το ισχύον άρθρο 5A αναφέρει...


|Ολόκληρο το άρθρο εδώ...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου