Ο λόγος για τμήματα αποσυρθέντων ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών, που μετατρέπονται σε αξεσουάρ στο πλαίσιο της ιδέας τριών νεαρών Ελλήνων.
Οι τρεις τους συνέλαβαν την ιδέα μετά από επίσκεψη σε σημεία όπου βρίσκονται αποσυρθέντα μαχητικά αεροσκάφη της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
«Τα αντικείμενα αυτά κουβαλάνε ιστορίες από πραγματικές πτήσεις πάνω από το Αιγαίο, αντιπροσωπεύουν ουσιαστικά μια ομάδα ανθρώπων, των πιλότων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ανθρώπων που ρίσκαραν τη ζωή τους καθημερινά όλα τα τελευταία χρόνια, ανθρώπων που σε είναι σε ένα επάγγελμα, που για πολλούς αντιπροσωπεύει στοιχεία όπως η δύναμη, η αδρεναλίνη και η προηγμένη τεχνολογία»
σημειώνει μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Βασίλειος Σοφικίτης, δημιουργός της νεοφυούς επιχείρησης (startup) με την επωνυμία Jetk, ο πατέρας του οποίου ήταν πιλότος.
Η εν λόγω ομάδα νεανικής επιχειρηματικότητας προέκυψε «όταν είδαμε παραμερισμένα τμήματα παλαιών αεροσκαφών ενώ στη συνέχεια μάθαμε πως αυτά τα αντικείμενα τα αγόραζαν παλαιοπώλες και μετά από μια πορεία κατέληγαν στη Γερμανία και σε ειδικά χυτήρια, τέτοια που δεν υπάρχουν στη χώρα μας, έτσι ώστε να επανεισαχθούν στη βαριά βιομηχανίας της περιοχής. Η γνώση για την κατάληξη που είχαν αυτά τα αντικείμενα μας δημιούργησε και μια στεναχώρια αφού έχουν μέσα στους και μια αντικειμενική αξία αλλά και μια υποκειμενική αξία για τους ανθρώπους που εκτιμούν την ιστορία που φέρουν» εξηγεί ο κ. Σοφικίτης.
Οι νεαροί επιχειρηματίες αποκτούν λοιπόν πτερύγια από κινητήρες των εν λόγω αποσυρθέντων και άνευ χρηστικής λειτουργίας μαχητικών αεροσκαφών και στη συνέχεια τα ανακυκλώνουν «με ειδικό αναβαθμιστικό τρόπο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ειδικά μπρελόκ, εργαλεία-ανοιχτήρια για μπουκάλια αλλά και ειδικά διακοσμητικά γραφείου».
Η ομάδα -που πέρα από τον κ. Σοφικίτη περιλαμβάνει και δύο φοιτητές, τους Πορφύριο Πελωριάδη, φοιτητή της ΑΣΟΕ και Δημήτρη Μυσιρλή, υπεύθυνο γραφιστικής- δημιουργεί τα αντικείμενα αυτά σε πολλές κατηγορίες, καθώς υπάρχει διεθνές ενδιαφέρον και λόγω της προέλευσης τους, που τους δίνει κορυφαία χαρακτηριστικά.
«Είναι φτιαγμένα με κορυφαίες προδιαγραφές από υπερκράματα τιτανίου καθώς όταν βρίσκονταν μέσα σε κινητήρες αεροσκαφών έπρεπε να είναι ανθεκτικά σε θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 1000 βαθμούς Κελσίου» αναφέρει ο νεαρός δημιουργός της νεοφυούς επιχείρισης.
Το όλο πρόγραμμα της ελληνικής startup «που είναι 100% ελληνικό σε όλα τα στάδια, ακόμη και της κατασκευής» βρίσκεται εδώ και μερικές ημέρες σε διαδικασία άντλησης κεφαλαίων μέσω crowdfunding στην πλαφόρμα Indiegogo.
Με τη λήξη της καμπάνιας της άντλησης κεφαλαίων αναμένεται να ξεκινήσουν και οι πρώτες παραδόσεις, κάτι που εκτιμάται πως θα γίνει μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2017.
Doukas Gaitatzis
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)/ Φωτογραφίες: Facebook- Jetk/ iefimerida.gr
(εμείς από εδώ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου