Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

–‘‘Φώτισόν μου το σκότος! Φώτισόν μου το σκότος...’’ |Η "συνάντηση" του απεσταλμένου, από την Μάνα Παναγιά, Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά...

 


Κάποτε, όταν ήταν μόνος ο Γρηγόριος, 
έχοντας μέσα στην ιερή του ησυχία όλη του την προσοχή προς τον Θεό, 
είδε όχι στ’ όνειρό του αλλά στον ξύπνιο του, 
έναν θείο άνδρα να στέκεται μπροστά στα μάτια του, 
που, όπως λένε, 
ήταν ο κορυφαίος των Ευαγγελιστών, 
ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος. 

Εξεπλάγη ο Γρηγόριος. 
Τον οποίον, βλέποντας ιλαρώς ο έμπιστος Φίλος 
και επιστήθιος Μαθητής του Χριστού, Ιωάννης, 
διέλυσε αμέσως τον φόβο του και του λέει: 

«Ήρθα σταλμένος από την Υπεραγία Δέσποινα 
να σε ρωτήσω το εξής· 
γιατί, νύχτα και μέρα και, 
σχεδόν όλες τις ώρες, 
δεν παύεις από του να φωνάζεις:
–‘‘Φώτισόν μου το σκότος! 
Φώτισόν μου το σκότος!’’;».

Ο καλός Γρηγόριος, αποκρίθηκε με ταπείνωση:
«Και, τί άλλο, πρέπει να ζητώ από τον Θεό, 
όταν προσεύχομαι, 
εγώ που είμαι άνθρωπος ατελής και γεμάτος πάθη, 
εκτός από τον θείο φωτισμό για να βλέπω 
και να πράττω το σωτήριο Εκείνου θέλημα;».

|από την "συν αυτώ"Georgina Georgina ...


~ Δες αν θες κι αυτό:

Ο συνεχιστής της Παλαμικής διδασκαλίας περί της Ευχής του Ιησού...

* Ιωσήφ Ησυχαστής, Ταινία 2020 


[Για όσους δεν την είδαν ακόμα...]


Και με μετάφραση με Ελληνικούς Υπότιτλους σε 3 μέρη εδώ : 1 2 3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου