_______
«Οι μοναχοί πρέπει να είναι το πρότυπο των λαϊκών. Όχι βέβαια ως προς τους εξωτερικούς τύπους, αλλά ως προς την ουσία του πνευματικού αγώνος.
Την αρετή της παρθενίας των μοναχών θα την εφαρμόσουν με την εγκράτεια και τη σωφροσύνη στον ευλογημένο γάμο.
Την αρετή της ακτημοσύνης με την λιτότητα και την ελεημοσύνη.
Την αρετή της υπακοής με την κατά Θεό υπομονή στο γάμο τους και την υπακοή τους στον έμπειρο και διακριτικό πνευματικό.
Έτσι μεταποιούμε την φιλαυτία.
Τον κορμό του δέντρου που βγήκε από τη ρίζα του Αδάμ.
Και μεταποιούμε και τα τρία κλαδιά του δέντρου αυτού ή τα τρία βασιλικά πάθη:
Την πλεονεξία,
την σαρκικότητα
και την υπερηφάνεια.
Αυτός είναι ο σκοπός της πνευματικής ζωής.
Για όλα αυτά απαιτείται άσκηση από μοναχούς και λαϊκούς.
Με διαφορετικό τρόπο από κάθε πλευρά»...
«Γάμος και μοναχισμός έχουν τον ίδιο σκοπό.
Να διασώσουν το κατά φύσιν και να και να οδηγήσουν στο υπέρ φύσιν.
Να επαναφέρουμε με την άσκηση την ηδονή από τις αισθήσεις στο νου, όπως πριν από την πτώση.
Να μεταποιήσουμε το βιολογικό σε πνευματικό.
Όταν δεν το κάνουν αυτό, αλλά οδηγούν στο παρά φύσιν όχι μόνο δεν είναι ωφέλιμοι δρόμοι,
αλλά είναι και επικίνδυνοι,
γιατί νομιμοποιούν την αμαρτία».
«Η μετάνοια είναι δυνατή.
Καλύπτει κάθε ρήγμα στην ψυχή του ανθρώπου
που δημιούργησε η αμαρτία».
«Τα εύκολα δε σώζουν».
Ὅσιος Γέρων Ἀναστάσιος Κουδουμιανός
(+2 Δεκεμβρίου 2013)
|από τη Ροδουλα Βαιλακη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου