Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

"Την ψυχή σου την τακτοποίησες ποτέ;"

Αποτέλεσμα εικόνας για Τι χρειάζεται για να σταθεί ένα ζευγάρι σήμερα, μπάρμπα;
Η ζωή μας, γιε μου, είναι γιομάτη δεύτερα πράγματα!

Γιατί για να καταλάβει ο ανθρωπάκος, ποιο είναι τελοσπάντων εκείνο το μοναδικό για το οποίο πρέπει να ιδρώσει στη ζωή του, πρέπει να φτάσει στο νεκροκρέβατο, μπορείς να μου ειπείς;

Αυτό εγώ, ακόμα και σ΄αυτήν την ηλικία, δεν ημπορώ να το καταλάβω...

Κι αν ο Μεγαλοδύναμος δεν του την δώκει αυτήν την ευκαιρία;

Δεν έχει το δικαίωμα;

Σε ποιονα θα δώκει λόγο;

Εμένανε και εσένανε θα ρωτήξει;

Οι πιο πολλοί, σαν ελόγου σου να πούμε, τηνε γλεντάνε τη ζωούλα τους...

Κι έχουνε και την ψευδαίσθηση πως θα τους φανερώσει ο Θεός ακόμα και την ημέρα που θα΄ρθει ο καπετάν Μιχάλης να τους επάρει...

Και πως θα προλάβουνε να πουν και "ήμαρτον"!

Αμ, δε!

Ο καπετάνιος έρχεται την ώρα και την στιγμή, που δεν τονε περιμένεις.

Σαν είσαι μικρός και άβγαλτος, λες πως έχεις όλη τη ζωή μπροστά σου.

Σαν κάνεις οικογένεια, τα παιδιά σου...

Σαν μεγαλώσεις, τα εγγόνια σου...

Σαν γερέψεις, τα "έχειν" σου, τα φάρμακά σου...

Όλα καλά, αλλά δεύτερα.

"Την ψυχή σου την τακτοποίησες ποτέ;" μου΄λεγε η μάνα μου η συγχωρεμένη, εκεί στον Παράδεισο.

Γιατί για την ψυχή μας, μονάχοι μας θα παλέψουμε με τους δαίμονες την ώρα που θα βγαίνει από της ζωής τα υπόγεια!

Ούτε μάνα, ούτε γιος, ούτε θυγατέρα, ούτε στεφάνι, ούτε φίλος καρδιακός θα βγει να μας υπερασπιστεί, να πάρει το μέρος μας, καταλαβαίνεις;

"Γίνετε Άγιοι...", έλεγε ο Γερο-Πορφύρης, που κάπου εδώ σε τούτα μέρη πρωτόδε το φως.

Εμείς τονε ξέραμε που΄ναι Άγιος, απ΄όταν ζούσε...

Και σαν τέτοιον τον συμπεριφερόμασταν...

"...και σαν γίνετε Άγιοι, δε θα σας νοιάζει πότε θα΄ρθει να σας πάρει ο Αρχάγγελος..."

Το γληγορότερο, λέω εγώ.

Κι ας μην είμαι άγιος, παλικάρι...

Σου φτάνουν αυτά για φέτο;

Ε, να΄χω κάτι να σου πω και για του χρόνου, που θα ξαναρθείς...

Αν δεν έρθει ο καπετάνιος, στο μεταξύ, και για μένανε...

Άιντε, να πας στην ευχή της Παναγιάς Μάνας όλων μας!"

(Συζητώντας με αγράμματους, όχι όμως και απαίδευτους ανθρώπους...
Κάπου στην Εύβοια.
Που γέννησε Πορφύριους και μεγάλωσε Ιάκωβους...)

~ Σχετική ανάρτηση:
Back scenes - παραλειπόμενα από την "συνέντευξη" με τον παππού...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου