Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025

ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ 7ΗΜΕΡΟ (15-21 ΙΟΥΝ. 2025)

 



  Πεντηκοστ ρχισε μ τν πιφοίτηση το γίου Πνεύματος γι ν μν τελειώσει ποτέ. 

διαχρονικ πορεία τς κκλησίας εναι μι διάλειπτη Πεντηκοστή, που δρ, νεργοποιεται κα πρωτοστατε σ λα τ ζωαρχικ κα τελεταρχικ γιο Πνεμα. 

Κυριακ τν γίων Πάντων  εναι     συνέχεια   τς  Πεντηκοστς,   τς   ορτς   το  γίου Πνεύματος. 

νθρωπότητα προσφέρει  «τ φυτουργ τς κτίσεως»,  στν Δημιουργ   Θεό,  «ς   παρχς   τς   φύσεως»,  πως   πρόσφεραν   τ πρωτογεννήματα   ο   σραηλίτες,  «τος   θεοφόρους   μάρτυρας»,  τος πρώτους καρπος τς παρουσίας το γίου Πνεύματος. 


Στ συνέχεια κολουθε φθονη συγκομιδή, ο γιοι λων τν ποχν, τεράστιο νέφος μαρτύρων κα γίων «περικείμενον μν». 

Τ γιο Πνεμα δν σταματάει ποτ ν περγάζεται τν φωτισμ κα τν γιασμ λων μας. 

Χριστς εχε δη μιλήσει στος μαθητές του γι τν νάγκη φωτισμο   π   τ   γιο   Πνεμα.   

Πολλς   φορς   ο   μαθητς   δν κατανοοσαν ατ πο τος λεγε Χριστός. 

«κενοι δ οκ γνωσαν τίνα ν λάλει ατος». 

Κάποιες μάλιστα φορς τος «μάλωνε» γι τ βραδύνοιά τους σ θέματα πνευματικά. 

θελε ν τος διδάξει κα πολλ λλα πράγματα, λλ κενοι δν ταν κόμα σ θέση ν τ καταλάβουν λα. 

«Ο δύνασθε βαστάζειν ρτι», τος λεγε. 

Γι’ ατ κα θ σς στείλω τν Παράκλητο, «τ Πνεμα τς ληθείας», γι ν σς φωτίσει. 

Ν σς «δηγήσει ες πσαν τν λήθειαν». 

Τ γιο Πνεμα θ σς ξηγήσει τ πάντα, λα σα σς χω διδάξει. 

ς   δομε   μως   κα   να   παράδειγμα   γι   τ   θέματα   πο   θ γίνονταν κατανοητ μ τν φωτισμ το γίου Πνεύματος. 


Λέει Χριστς λίγο πρ το Πάθους του: 

ταν λθει τ γιο Πνεμα, θ λέγξει   τν   κόσμο   γι   τρία   πράγματα.  

«Περ   μαρτίας   κα   περ δικαιοσύνης κα περ κρίσεως». 


Γι ποι μαρτία θ λέγξει τν κόσμο τ γιο Πνεμα; 

Γι τν πιστία του πέναντι στν Χριστό. 

ν κενος διακήρυξε τι εναι Υἱὸς το Θεο κα τ πέδειξε ατ μ τ θαυμαστ περφυσικ ργα του, ο νθρωποι παρέμειναν στν συγχώρητη μαρτία τς πιστίας. Θ ποδείξει πίσης τ γιο Πνεμα τι ο νθρωποι γνόησαν τ δικαιοσύνη   το   Χριστο.   

λλά,   ν   κα  βγαλαν   καταδικαστικ πόφαση ναντίον του κα τν πέβαλαν σ δικο κα τιμο θάνατο, σν τν σχατο τν κακούργων, Χριστς παρ τατα ταν δίκαιος. 

Κα   ντί,   πως   νόμιζαν   ατοί,   ν   δεύει   πρς   τν   κόλαση   ς γκληματίας, Χριστς πηγαίνει πρς τν Πατέρα του, δικαιωμένος, τιμημένος κα νδοξος, γιατ πάκουσε στ θέλημά του «μέχρι θανάτου, θανάτου δ σταυρο». 

Στ ξς ο νθρωποι δν θ τν βλεπαν μ τ σωματικά τους μάτια. Κα πιπλέον τ γιο Πνεμα θ φανερώσει, τι ρχοντας το κόσμου   τούτου,      διάβολος,   χει   κριθε   κα   κατακριθε.   

τι   χει κδοθε  «κρίσις»  ναντίον του, καταδικαστικ πόφαση τελικ κα ριστική, μ τν ποία χάνει κάθε ξουσία του, διότι διέπραξε τν κρα δικία: 

Τόλμησε ν καταδικάσει σ θάνατο τν Χριστό, χωρς ν εναι μαρτωλς κα ρα ποκείμενος σ θάνατο. 

Ξεπέρασε τσι τ ρια τς δικαιοδοσίας του (ω. 10, 6. 16, 8-13. Μάρκ. 8, 17. Φιλ. 2, 8). 


Γι’ ατ κα γι πολλ λλα πράγματα φώτισε τν κόσμο τ γιο Πνεμα. 

Κα σοι κατάλαβαν τι ρνήθηκαν «τν γιον κα δίκαιον» κα τι πέκτειναν «τν ρχηγν τς ζως», μετανόησαν, βαπτίσθηκαν κα λαβαν  «τν   δωρεν   το   γίου   Πνεύματος»  (Πράξ.  2,  38.  3,  14-15). 

Σώθηκαν. 

Εμαστε κι μες μεταξ ατν; 

μμένουμε στν πώρωση τς κακίας;

Καλή,  ελογημένη βδομάδα!


ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΗΣ  

Ο   Φ Ω Τ Ι Σ Μ Ο Σ   Τ Ο Υ   Α Γ Ι Ο Υ  Π Ν Ε Υ Μ Α Τ Ο Σ 

     |π. Δ η μ η τ ρ ί ο υ   Μ π ό κ ο υ 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου