Τι μαθαίνω;
Η πρόεδρος της Βουλής μίλησε τηλεφωνικά με τον Αρχιεπίσκοπο για όσα έγιναν την Κυριακή, στον ιερό ναό Αγίου Νικολάου Μεγαλόπολης, όπου τελέσθηκε μνημόσυνο για τους 212 εκτελεσθέντες πατριώτες της Κατοχής.
Δεν ρωτάμε τι είπαν, διότι αυτό βγαίνει ως συμπέρασμα από το ότι ο Αρχιεπίσκοπος παρέπεμψε το θέμα προς συζήτηση, στην συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που θα διεξαχθεί την Δευτέρα.
Ηλίου φαεινότερον πως ο θεσμός κ. Κωνσταντοπούλου, μίλησε με τον έτερο θεσμό κ. Ιερώνυμο και έστειλαν τον μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ιερεμία -που δεν χαμπαριάζει από κατά κόσμον αρχοντιλίκια- προς απολογίαν (περίπου).
Είναι ήδη γνωστό το στόρυ, ότι δηλαδή οι επίσημοι πήγαν με καθυστέρηση στο μνημόσυνο (είθισται άλλωστε οι περισσότεροι θεσμοί να καθυστερούν στις εκκλησιαστικές τελετές). Ο δεσπότης είπε και ξαναείπε τις ευχές, έψαλαν αργά οι ψαλτάδες αλλά τελικά οι επίσημοι παρουσιάστηκαν μετά το τέλος.
Τους τα έψαλε ο μητροπολίτης, τους είπε αλειτούργητους και αυτοί αποχώρησαν.
Και πού είχε άδικο ο δεσπότης και τον στέλνουν στη σύνοδο;
Ναός ήταν και μνημόσυνο. Δεν ήταν καφενείο να πάνε όποτε θέλουν. Στο κάτω- κάτω ήταν προσβολή, πρωτίστως για τους ήρωες.
Και που τους είπε αλειτούργητους είχε άδικο;
Μάτια έχουμε και βλέπουμε τι γίνεται…..
Και καλά η κ. Ζωή, έγινε θεσμός και δεν ξέρει τι να κάνει από την χαρά της.
Αλλά ο ανώτατος εκκλησιαστικός άρχων, εγκαλεί έναν μητροπολίτη επειδή προτιμά τα του Θεού, από τα συμβιβασμένα των ανθρώπων; Εκτός αν τον παραπέμπει για να τον συγχαρούν συνοδικώς, καθώς συγχαρητήρια του πρέπουν.
Φυσικά εκείνο που θα πουν οι ενάντιοι είναι πως ο δεσπότης έπρεπε να σεβαστεί τους…θεσμούς.
Καταρχήν δεν μάθαμε να είπε κάτι προσβλητικό. Αν το «αλειτούργητοι» θεωρείται προσβλητικό είναι παρήγορο, διότι σημαίνει ότι τους ενδιαφέρει να λειτουργούνται…Ας πάνε νωρίτερα λοιπόν, την επόμενη φορά.
Όσον αφορά τους λεγόμενους θεσμούς, η ιδιότητα αυτή δεν λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας των ατόμων αλλά ως υποχρέωση να αποδείξουν πως φέρουν επάξια τον τίτλο.
Αλλιώς μιλάμε για ένα… πουκάμισο αδειανό και δυστυχώς πολλοί «θεσμοί» δεν έχουν ανταποκριθεί στον ρόλο τους.
Εν τω μεταξύ και επειδή μιλούμε για μια προχώ κυβέρνηση πού είναι η ελευθερία λόγου που έχει ο πας εις (ακόμη και όταν γίνεται υβριστής ιερών, οσίων και θεσμών) από παρουσιαστές τηλεόρασης μέχρι ομάδες διαμαρτυρομένων;
Δηλαδή όλοι μπορούν να έχουν άποψη εκτός από τους δεσποτάδες, όταν δεν λένε βολικές αγαπολογίες αλλά ουσιαστικές θέσεις;
Η Εκκλησία είναι η ίδια στους αιώνες. Δεν είναι μαγαζί ή κόμμα για να αλλάξει για να προσελκύσει πελατεία. Η Αλήθεια της είναι ο διαχρονικός λόγος του Χριστού δίχως εκπτώσεις και φτιασιδώματα και… σ’ όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε.
Έτσι δεν είναι μακαριότατε;
Άλλωστε δεν είναι υποχρεωτικό να είσαι με την Εκκλησία.
Όποιος θέλει, έτσι; Αλλά όταν είσαι, δεν είσαι με την Εκκλησία που εσύ γουστάρεις αλλά με αυτό που είναι Εκκλησία!
Τώρα λοιπόν τι έτρεξε και (όπως θάλεγαν κάποιοι.. κακόπιστοι) δόθηκε «παραγγελιά» για συνοδικές….καταστάσεις;
Πάντως κανείς δεν μπορεί να δουλεύει σε δύο κυρίους (το Ευαγγέλιο το απαγορεύει) και επίσης το «μη πεποίθατε επ’ άρχοντας», είναι της Εκκλησίας.
Έτσι δεν είναι μακαριότατε;
Οπωσδήποτε υποθέσεις κάνουμε αλλά φανταστείτε πόσο άσχημα θα χτυπήσει -τόσο στο Αφεντικό όσο και στους πιστούς- αν προτιμήσετε την κυρία Ζωή από την ίδια την Ζωή που χαρίζουν οι διαχρονικές και σταράτες κουβέντες Του όπως π.χ. το «Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι».
Ο Γόρτυνος Ιερεμίας πήρε τον σταυρό στους ώμους, υπερασπίζοντας την ιερότητα και την σοβαρότητα της Εκκλησίας.
Εσείς μακαριότατε;
Το πρωτοδημοσίευσα στο volosnow.gr