Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

* Οι Καρυάτιδες αναζητούν τη χαμένη αδελφή τους


Αυτό που συνέβη το Σαββατοκύριακο στο Λονδίνο ξεπέρασε κάθε προηγούμενη εκδήλωση διαμαρτυρίας.

Το Σάββατο 7 Ιουνίου η Ελληνίδα σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου συνοδευόμενη από σύγχρονες Ελληνίδες Καρυάτιδες, ντυμένες με αρχαιοελληνικά φορέματα, μπήκαν στο Βρετανικό Μουσείο για να συναντήσουν την αρπαγμένη από τον Λόρδο Έλγιν Καρυάτιδα του Ερεχθείου της Ακρόπολης των Αθηνών.


Η Σόνια Θεοδωρίδου όσο και οι Καρυάτιδες ταξίδεψαν αεροπορικώς φορώντας τους χιτώνες τους και ενδεδυμένες με τα παραδοσιακά μας φορέματα έφτασαν στο Λονδίνο, πήραν το Μετρό κι έφτασαν στο Βρετανικό Μουσείο.





 Πολλοί από τους ανθρώπους που βρίσκονταν στις αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου έβαλαν τα κλάματα, ενώ η ασφάλεια του Βρετανικού Μουσείου που αρχικά ήταν εχθρική με τη διαμαρτυρία των Ελληνίδων στη συνέχεια άλλαξε στάση και έγινε φιλική, όπως διαβάσαμε στη σελίδα της Σόνιας Θεοδωρίδου στο facebook.

Η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου συνοδευόμενη από έξι (συμπεριέλαβαν και την απαχθείσα) πανέμορφες Ελληνίδες ντυμένες στα λευκά, ως άλλες Καρυάτιδες, μπήκαν στο Βρετανικό μουσείο αναζητώντας την χαμένη «αδερφή τους», προκαλώντας το ενδιαφέρον τόσο των τουριστών αλλά και όσων επισκέπτονταν εκείνη την ώρα το μουσείο.

Ο κόσμος έκανε στην άκρη για να περάσουν.
Όλοι αναρωτιόνταν τι συμβαίνει. 
Ακόμη και οι υπεύθυνοι του μουσείου.
Μόλις αντιλήφθηκαν πως έψαχναν μέσα στην σιωπή, την έκτη Καρυάτιδα, αφού δεν την έβρισκαν, οι ίδιοι τις οδήγησαν σε αυτήν.

Παράλληλα, ανήμερα της Πεντηκοστής έξω από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας στο Λονδίνο παρουσιάστηκε, μια μικρή σε διάρκεια αλλά σημαντική σε ουσία, μουσικό-θεατρική παράσταση σε μουσική του συνθέτη Παντελή Παυλίδη και σκηνοθεσία της Έλντας Πανοπούλου.

Ηταν μια παράσταση βασισμένη σε μελωδίες του Παντελή Παυλίδη.
Το πρώτο κομμάτι ήταν ποίηση από τον Αλκαίο και την Σαπφώ.
Το δεύτερο ήταν ένας Ορφικός ύμνος προς τον Απόλλωνα και η τρίτη σύνθεση ήταν ένα οργανικό κομμάτι- κάλεσμα προς την Καρυάτιδα που βρίσκεται στο Βρετανικό μουσείο.

Σκοπός μας είναι να αφυπνιστούν οι συνειδήσεις ώστε κάποια στιγμή να γίνει αίτημα όλων η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο τόπο τους



2 σχόλια:

  1. Στο άρθρο αυτό είχε γραφτεί ένα πολύ σωστό σχόλιο, για την ειδωλολατρική προσευχή της εν λόγω εκδήλωσης.
    Γιατί το σβήσατε; Το σχόλιο ήταν σωστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάτερ Νικόλαε,
    έσβησα την τελευταία παράγραφο της ανάρτησης, γιατί ήθελα να εστιάσουν οι αναγνώστες στην επιστροφή των γλυπτών και όχι στις παράλληλες εκδηλώσεις.
    Με τη διαγραφή όμως, της τελευταίας παραγράφου φαινόταν σαν ξεκάρφωτο το σχόλιο που αναφερόταν σε αυτήν την παράγραφο.
    Σε καμία περίπτωση δεν έγινε για λόγους λογοκρισίας.
    Ζητώ συγγνώμη για την αναστάτωση και ευχαριστώ για το σχόλιο.
    Την ευχή σας!
    γ.κ.ν.
    (μέλος της συντακτικής επιτροπής του μπλογκ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή