Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

- Γέροντα Κύριλλε, δεν ζηλεύεις, ευλογημένε;

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, κείμενο
Διηγείτο ο μακαριστός άγιος Μητροπολίτης Κεφαλληνίας κυρός Γεράσιμος Φωκάς :

..." Εσπερινός Μεσοπεντηκοστής 1980.
Τρίτη προς Τετάρτη.Καθόμουν εκεί στην είσοδο του Ναού.
Ο Γέροντας ο μακαριστός, ο π.Ιάκωβος, ο οποίος ανέγνωσε τόσο ωραία τις προφητείες της Μεσοπεντηκοστής, ήθελα να του πώ, τί ωραία διαβάζει τις προφητείες.
Καθήμενος εκεί στην είσοδο δεξιά, όπως γύρισε και με είδε, μου λέει:
- Ωραίος Δεσπότης που είσαι Γεράσιμε!
Και εγώ απαντώ αυθαδώς, ως είθισται τω Γερασίμω:
- Δεν είμαστε καλά!
Και απαντά ο Γέροντας:
- Θα έλθεις παιδί μου, μία ημέρα εδώ και θα λειτουργήσεις ως Αρχιερεύς, αλλά εγώ θα έχω φύγει.
Και άγιε Χαλκίδος,σεβαστοί μου πατέρες και αγαπητοί μου αδελφοί. 
Αυτή η μέρα ήλθε. 
Είχε δίκαιο ο Γέροντας. 
Εγώ ήμουν με τα παντελόνια μου, αυτός έβλεπε όμως!
Εκείνα τα χρόνια, εδώ στην Μονή του Οσίου Δαυίδ τρεις άνθρωποι μόνον δίναν τον αγώνα τους.
Ο Γέροντας Ιάκωβος, ο υποτακτικός με όλο το εύρος της εννοίας ο πατήρ Κύριλλος και ο ακούραστος πατήρ Σεραφείμ.
Και είπα ένα βράδυ στον Γέροντα Κύριλλο:
- Γέροντα, δεν ζηλεύεις, ευλογημένε; Μέρα νύχτα στη κουζίνα με το λέντιο της ποδιάς, μέρα νύχτα τρέξιμο ,ιδρώτας κόμποι κόμποι ωσεί θρόμβοι αίματος,αδιάλειπτος κόπος, μέρα νύχτα στο πόδι.
Και ο κόσμος τρέχει στον Ιάκωβο.
Επευφημεί τον Ιάκωβο, ευφημεί τον Ιάκωβο , δοξάζει τον Ιάκωβο. 
Εσύ τί;
Και μου απάντησε:
- Γεράσιμε,όπως έχω τον Οσιο Δαυίδ, έτσι έχω και τον Γέροντα Ιάκωβο!
Και ο Θεός που είναι κρυφογνώστης δόξασε αυτόν τον άνθρωπο, τον π.Κύριλλο.
Και όταν έφυγε αυτή η λαμπρά προσωπικότης, ο σύγχρονος θεοφόρος πατήρ, ο διορατικός, ό προορατικός, ο θαυματουργός Ιάκωβος, ανύψωσε εναν απλούν άνθρωπο τον πατέρα Κύριλλο και τον έκανε και αυτόν ισοστάσιον.
Αν σκεφτεί κανείς το μέγεθος του Ιακώβου και την σμικρότητα του Κυρίλλου,θαυμάζει πώς ο Θεός τον εχαρίτωσε με τόσες δωρεές.
Ενθυμούμαι την Θεία Λειτουργία τους, τα ατελείωτα ονόματα στην προσκομιδή, την προσοχή τους εις την Θείαν Λειτουργίαν.
Με αξίωσε ο Θεός - φοβερή ευθύνη, τρομακτική, πατέρες μου- να γνωρίσω εκ του σύνεγγυς όλους αυτούς
τους μεγάλους Αγίους του αιώνα μας..."
----‐-----
(Απόσπασμα από την απομαγνητοφωνημένη ομιλία του μακαριστού αγίου Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κυρού Γερασίμου Φωκά, κατά την επίσκεψή του στην Ιερά Μονή του Οσίου Δαυίδ στις 13 Ιουνίου 2015).
ΠΗΓΗ: αναμνηστικό έντυπο της Ι.Μ.Οσίου Δαυίδ, εκδοθέν, ως ενθύμιον, κατά το ετήσιο μνημόσυνο του μακαριστού αγίου Γέροντος Κυρίλλου, στις 4/4/2020)
Sofia Kalogirou

Ετήσιο μνημόσυνο μακαριστού Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κυρού Γερασίμου Φωκά.
Η εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, γένι

Φέρεται εἰς γνῶσιν τοῦ εὐσεβοῦς πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας ὅτι τὴ Δευτέρα 22α Ἰουνίου, 2020 θὰ τελεσθεῖ στὴν ἱερὰ μονὴ Ἁγίου Νικολάου παρὰ τὴν Ὀροῦντα, τὸ ἐτήσιο μνημόσυνο τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κυροῦ Γερασίμου Φωκᾶ. Τοῦ μνημοσύνου θὰ προστεῖ ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος. Αιωνία η μνήμη του μακαριστού Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κυρού Γερασίμου.}
Κωνσταντίνος Σύμπουρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου