Τρίτη 24 Μαΐου 2022

* «Τι είναι αυτό το διορατικό που λένε έχει ο ένας και ο άλλος, Γέροντα; Πώς ενεργεί, αυτό το διορατικό χάρισμα;» Με μια ευγλωττία και αφέλεια μου λέει: «Α, αυτό το κατέχω καλά, μπορώ να στο πω»...

 


«Κάποια φορά ήλθε και μας λειτούργησε πάλι ο πατήρ Ευμένιος.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας καθήσαμε στο μικρό μας Αρχονταρίκι και μας έλεγε διάφορα πράγματα.
Σε κάποια στιγμή τον ρωτάω:
«Γέροντα, κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, μέσα στον ναό, ένας Άγγελος μόνο υπάρχει;».
Δεν μου απήντησε, αλλά μόνον χαμογέλασε.
Εγώ τον ρωτάω και δεύτερη και τρίτη φορά.
Τίποτε. Μόνο χαμόγελο.
Όποτε, την τέταρτη φορά, μου λέει:
«Φρού-φρού oι Άγγελοι, φρού-φρού οι Άγγελοι. Πολλοί Άγγελοι, πολλοί Άγγελοι…».
Και γελούσε.»...
***
«Για το διορατικό χάρισμα τον ερώτησα κάποτε που καθόμαστε στην τράπεζα.
«Τι είναι αυτό το διορατικό που λένε έχει ο ένας και ο άλλος. Πώς ενεργεί, αυτό το διορατικό χάρισμα;»
Με μια ευγλωττία και αφέλεια μου λέει:
«Α, αυτό το κατέχω καλά, μπορώ να στο πω». «Είμαι όλος αυτιά», του λέω.
«Βλέπεις τι υπάρχει εδώ άπ’ έξω στην αυλή;», με ρωτάει.
«Δεν βλέπω», του απαντώ.
«Τώρα», μου λέει, «περνάει μια γάτα με μια μεγάλη μαύρη βούλα εδώ στον λαιμό. Εμένα, βλέπεις, με έχει αξιώσει ο Θεός να βλέπω και πίσω από τον τοίχο».
‘Εμένα μου φάνηκε αστείο και πολύ απλοϊκό.
Όταν συνήλθα και ενώ έπινα τον καφέ μου, αμέσως μετά την κουβέντα εμφανίσθηκε στην πόρτα μια γάτα με μαύρη βούλα στον λαιμό.
Κι αυτός κατάλαβε την έκπληξί μου και άρχισε να γελά ακατάσχετα.
Τότε, κατάλαβα ότι είχα απέναντι μου έναν άνθρωπο που κατείχε καλά αυτό το χάρισμα.
Και το έκρυβε, όμως, όσο μπορούσε, για να μην προκαλή, για να μη θαυμάζεται, διότι είπαμε, ήταν ένας άνθρωπος πολύ κεκρυμμένης εργασίας.»

***

Σε εκπομπή, που παρουσίαζε ο δημοσιογράφος Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, παρευρισκόταν και ο τραγουδιστής Σταμάτης Κόκοτας.
Το θέμα της εκπομπής ήταν για τα θαύματα και ο τραγουδιστής διηγήθηκε μια προσωπική εμπειρία που είχε.
Βρισκόταν στον Ευαγγελισμό, για να επισκεφθή κάποιον γνωστό του.
Περνώντας από τα δωμάτια, είχε δει τον πατέρα Ευμένιο [Ιερομόναχος, π. Ευμένιος Σαριδάκης (1931-1999)].
Όπως ήταν στον διάδρομο και μιλούσε, σε ένα δωμάτιο πιο πέρα γινόταν αναταραχή, ο κόσμος έκλαιγε.
Πήγε και ρώτησε, τι συμβαίνει.
Ήταν ένα κορίτσι που το περιμένανε.
Οι γιατροί έλεγαν, πως δεν έχει ζωή, μέχρι το πρωί θα έχη τελειώσει.
Ο τραγουδιστής τους λυπήθηκε και τους είπε ότι σ’ ένα δωμάτιο ασθενής ήταν ένας ιερεύς, να τον φωνάξουν, να διαβάση κάτι στο παιδάκι.
Ήρθε ο Παππούλης και τους έλεγε:
– Μην κλαίτε. Καλά είναι.
Τους έβγαλε όλους έξω και έκανε προσευχή.
Το παιδί συνήλθε και ζήτησε να φάη.
– Αυτό έγινε μπροστά στα μάτια μου, είπε ο τραγουδιστής.
Μετά από αυτό το γεγονός, οι δημοσιογράφοι πήγαν στο Λοιμώδων και βρήκαν τον πατέρα Ευμένιο [ήταν εφημέριος εκεί], ο οποίος, όμως, δεν ανέφερε τίποτε για το γεγονός αυτό στην συνέντευξη.
Ανέφερε μόνο ένα δικό του περιστατικό, πως είχε πρόβλημα στο πόδι και η Παναγία τον έκανε καλά...

ΑΓΙΟΣ ΕΥΜΕΝΙΟΣ ΣΑΡΗΔΑΚΗΣ

|εμείς από τον Ηλια Καλλιωρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου