Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2022

"Στα γόνατα, Γιάννη μου" |μια μαρτυρία για τον "γίγαντα", Νικόλαο Βασιλειάδη...

 

+ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ


Από τα μικρά μου χρόνια είχα γνωρίσει τη γραφή του Νικόλαου Βασιλειάδη, όταν ο πατέρας μου έφερέ στο μικρό μας βιβλιοπωλείο το βιβλίο του "ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΕΠΟΥΣ 1955 1959."



Το 1984 του έστειλα ένα διήγημα που έγραψα
για το διαγωνισμό διηγήματος του Αθηναϊδείου Γυμνασίου.
Πριν κλείσουν τα σχολεία και αποφοιτήσουμε ήρθε στην Κύπρο και με την ευκαιρία ζήτησε να με δει.
Συναντηθήκαμε στο βιβλιοπωλείο "Ο ΣΩΤΗΡ", όπου είχα γνωρίσει τον μακαριστό φίλο Ηλία Θεοδωρόπουλο.

Ήταν μια συνάντηση όμορφη.
Με τον Κύριο Νίκο γίναμε φίλοι αμέσως.
Μια φιλία ακριβή.
Μου έγραφε συχνά.
Με στήριξε στα πρώτα συγγραφικά μου βήματα.
Θα χρειαστώ σελίδες για να καταγράψω τις θύμησές μου...

Ήταν άρχοντάς και ευγενής.
Πολλές φορές μου έδιδε κουράγιο.
Επέμενε να γράφω και το 1990 όταν έφτασα κατάκοπός στην Αθήνα μεγαλοβδομαδιάτικα μετά από δύο μήνες στο Οδοφραγμα του Λήδρα Πάλας με ένα χαμόγελο έβλεπε τις φωτογραφίες από εκείνο το αντικατοχικό ξέσπασμα.
Αυτός ο γίγαντας της έρευνας και της γραφής επαινούσε εμάς τους ουτιδανούς...

Μια μεγάλη του αρετή που με δίδαξε πολλά ήταν η δεξιότητα να μην χαλά ποτε τις γέφυρες με τους ανθρώπους που πέρασαν απ τη ζωή του.
Άφηνε τις πόρτες ανοιχτές και πάντα προσευχόταν...

"Στα γόνατα, Γιάννη μου" έγραφε στους καιρούς της δοκιμασίας.

Ποτέ δεν θα ξεχάσω το παράδειγμά του...

~ έγραψε ο Πεγειωτης Γιαννης προς την fb ομάδα ο "αμφοτεροδέξιος" & οι συν αυτώ....


["αμφ." σημ.: Κάποια από τα έργα του.
Όλα έγιναν μετά από ενδελεχή έρευνα πολλών χρόνων...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου