Σάββατο 25 Μαρτίου 2023

"Ο θάνατός μου ίσως επιφέρη μεγαλυτέραν ωφέλειαν παρ’ όσην η ζωή μου..."

 


«Εξεδώκαμεν αφορισμόν κατά του ενόπλου Γένους 
φοβούμενοι την σφαγήν του αόπλου άλλου Γένους. 
Πορεύεσθε προς την Πελοπόννησον 
και αναγγείλατε εις τον Πατρών και τους άλλους Ιεράρχας 
ότι η ευλογία εμού επί τα έργα των χειρών του Ελληνικού λαού. 
Πολεμείτε τον Αγαρηνόν!»
(Πηγή: Ι. Χατζηφώτης – «Από το Βυζάντιο στον Νέο Ελληνισμό», τόμ. 3ος.)

"Μου ζητείτε, μεταμφιεζόμενος να καταφύγω εις πλοίον 
ή να σωθώ εν τω οίκω οιουδήποτε φίλου πρέσβεως 
διά ν’ ακούσω πως εις τας οδούς 
οι δήμιοι κατακρεουργούσι τον χηρεύσαντα λαόν. 

Όχι, είμαι Πατριάρχης διά να σώσω το Έθνος 
και όχι διά να ωθήσω αυτό εις αγρίαν καταστροφήν.
 Ο θάνατός μου ίσως επιφέρη μεγαλυτέραν ωφέλειαν παρ’ όσην η ζωή μου"
(Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' προς τον Μουρούζη)


«Ο μεν Πατριάρχης, 
βιαζόμενος παρά της Πόρτας, 
σας στέλνει αφοριστικά και εξάρχους, 
παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρτα. 
Εσείς να θεωρήτε ταύτα ως άκυρα, 
καθόσον γίνονται με βίαν και δυναστείαν 
και άνευ θελήσεως του Πατριάρχου»
(Αλεξάνδρου Υψηλάντου οδηγίες από το Κινσόβιο της Βεσσαραβίας προς τους αρχηγούς της Επαναστάσεως για τον “αφορισμό” του Πατριάρχη)

~ Σχόλιο από την Despina Rapti:
Αν κάποιοι δεν σέβονται τον Ιερομάρτυρα Πατριάρχη, 
ας σεβαστούν τουλάχιστον τον Εθνικό ποιητή Διονύσιο Σολωμό που αναφέρει στον "Ύμνον προς την Ελευθερίαν": 

"Όλοι κλαύστε. 
Αποθαμένος ο αρχηγός της Εκκλησιάς,
κλαύστε, κλαύστε. κρεμασμένος
ωσάν νάτανε φονιάς.
Έχει ολάνοικτο το στόμα
π’ ώρες πρώτα είχε γευθή
τ’ Άγιον Αίμα, τ’ Άγιον Σώμα
λες πως δε θα ξαναβγή
η κατάρα που είχε αφήσει
λίγο πριν αδικηθή
εις οποίον δεν πολεμήσει
και ημπορεί να πολεμή.
Την ακούω, βροντάει, δεν παύει
εις το πέλαγος, εις την γη
και μουγκρίζοντας ανάβει
την αιώνια αστραπή..."

(εμείς μέσω της κοινοποίησης από την Μαρία Πώποτα  προς την fb ομάδα μας - ο "αμφοτεροδέξιος" & οι συν αυτώ...)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου