Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025

☆ "...Το μόνο πράγμα που κάνει ο άνθρωπος για τους Προτεστάντες και τους Παπικούς είναι ότι γίνεται καλό παιδί. Και όταν ο άνθρωπος από κακό παιδί που ήταν, γίνη καλό παιδί, τότε ο Θεός τον αγαπά. Διαφορετικά, τον αποστρέφεται! Αν παραμένη ή γίνεται κακό παιδί, τότε ο Θεός δεν τον αγαπά! Δηλαδή, αν ο άνθρωπος γίνη καλό παιδί, τότε αλλάζει και ο Θεός και γίνεται καλός. Και από εκεί που δεν τον αγαπούσε, τώρα τον αγαπά! Όταν ο άνθρωπος γίνεται κακό παιδί, ο Θεός θυμώνει και, όταν ο άνθρωπος γίνεται καλό παιδί, ο Θεός χαίρεται...

 


Αν ψάξετε στην Παπική ή στην Προτεσταντική παράδοσι, αυτή η επωνυμία για τον Χριστό, ως ιατρό, δεν υπάρχει πουθενά! 


Ο Χριστός μόνο στην Ορθόδοξη παράδοσι αποκαλείται ιατρός. 


Γιατί όμως αυτή η παράδοσι έσβησε από τους Παπικούς και τους Προτεστάντες και, όταν τους μιλάμε για θεραπευτική αγωγή, ξαφνιάζονται; 


Διότι η ανάγκη της καθάρσεως και του φωτισμού, η ανάγκη της εσωτερικής αλλαγής έφυγε από τους ανθρώπους αυτούς στην δική τους Θεολογία. 


Γι' αυτούς εκείνος που αλλάζει δεν είναι ο άνθρωπος, αλλά ο Θεός! 


Ο άνθρωπος γι’ αυτούς δεν αλλάζει. 


Το μόνο πράγμα που κάνει ο άνθρωπος γι' αυτούς είναι ότι γίνεται καλό παιδί. 


Και όταν ο άνθρωπος από κακό παιδί που ήταν, γίνη καλό παιδί, τότε ο Θεός τον αγαπά. 


Διαφορετικά, τον αποστρέφεται! 


Αν παραμένη ή γίνεται κακό παιδί, τότε ο Θεός δεν τον αγαπά! 


Δηλαδή, αν ο άνθρωπος γίνη καλό παιδί, τότε αλλάζει και ο Θεός και γίνεται καλός. 


Και από εκεί που δεν τον αγαπούσε, τώρα τον αγαπά! 


Όταν ο άνθρωπος γίνεται κακό παιδί, ο Θεός θυμώνει και, όταν ο άνθρωπος γίνεται καλό παιδί, ο Θεός χαίρεται! 


Αυτό δυστυχώς γίνεται στην Ευρώπη. 


Αλλά το κακό είναι ότι αυτό δεν γίνεται μόνο στην Ευρώπη, αλλά γίνεται και στην Ελλάδα και σε πολλούς μέσα στην Εκκλησία αυτό το πνεύμα επικρατεί. 


Έχει καταντήσει να είναι η Ορθοδοξία μία θρησκεία, που ο Θεός αλλάζει διαθέσεις...


   ~ π.Ιωάννης Ρωμανίδης


  |από την Kalli Kalliopi

10 σχόλια:

  1. Ο Π. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ ΗΤΑΝ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ 20ου αιώνα. Μελέτησε εις βάθος την Θεολογία των Ελληνόφωνων, αλλά και των Λατινοφωνων Ορθοδόξων Πατέρων της Εκκλησίας, καθώς και των Οικουμενικής Συνοδών και δη των μεταποστολικων Πατέρων, όπως και τη διδασκαλία των ησυχαστων Πατέρων που βρίσκεται αποθησαυρισμενη στη Φιλοκαλία, στον Ευεργετικό, στην Κλίμακα του Ιωάννη και τους βιους των Αγίων από τον Μέγα Συναξαριστη. Επίσης ήταν και γνωστής της Λατρευτική Παράδοσης, αφού ήταν και ιερέας του Οικ. Πατριαρχειου.
    Αυτή η μελετη τον οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η Θεολογία της ΑΝ. Ορθόδοξου Εκκλησίας δεν είναι ούτε θρησκεία ούτε φιλοσοφία αλλά είναι θεραπευτική αγωγή και ανήκει στις θετικές Επιστήμες και μάλιστα με την ιατρική κ αι κυρίως με την ψυχιατρική.
    Αυτό γίνεται κατανοητό από την Βιβλική, θεολογική και λατρευτική γραμματεία που γελούν από τους όρους ιατρευειν και θεραπεύει. Άλλωστε και ο Χριστός αποκαλείται "ο ιατρός των ψυχών και των σωμάτων ημων".
    Η δυτική Σχολαστικη Θεολογία τα αγνοεί όλα αυτά και μετετρεψαι τον χριστιανισμό σε ένα ηθικιστικο σύστημα που ο κόσμος το ξέρασε και προσπάθησε να ξεκινάει από λασπονερα. Κι αυτό διότι και στη χώρα μας εισήλθε αυτή η σχολαστικη διδασκαλία από θεολόγους που σπούδασα στη Δύση.
    Ο Π. Ρωμανιδης λοιπόν έφερε επανάσταση στη Θεολογική Σχολή της Θεσ/νικης στρέφονται το ενδιαφέρον των φοιτητών στη μελέτη των Πατέρων συγγραμμάτων, επαναφεροντας το Πνεύμα της Ορθοδοξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πατερικων συγγραμμάτων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το Πνεύμα της Ορθοδοξίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα ανωτέρω είναι διορθώσεις στο παραπάνω κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο ανώνυμος έχει όνομα και λέγεται ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΝΙΑΚΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή