Σάββατο 8 Ιουνίου 2019

* Αίρεση σημαίνει ...


Η Ευαγγελική περικοπή Ιω. ιζ΄1-13* επιλέγεται ν’ αναγνωστεί την Κυριακή των Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, για να καταφανεί ότι το πρόσωπο του Χριστού είναι όχι απλώς υψίστης σημασίας για την Εκκλησία, αλλά η μοναδική οδός που οδηγεί στον Θεό Πατέρα, την πληρότητα της γνώσεως, την πληρότητα της κοινωνίας Θεού και ανθρώπων, την αιώνια ζωή!

Κάθε αλλοίωση του προσώπου του Χριστού, κάθε ανθρώπινη διαστρέβλωση και παραχάραξη, ακυρώνει αυτή την οδό, αυτό το βίωμα, αυτή τη γνώση.

«Αίρεση» σημαίνει προτίμηση και σημασιοδοτεί την προτίμηση του ανθρώπου σ’ έναν άλλο δρόμο, όχι αληθινό, όχι σωτήριο, όχι του Χριστού. 
Γι’ αυτό και η Εκκλησία έχει ευαισθησία στο θέμα των αιρέσεων, γιατί αφενός ακυρώνουν τον μοναδικό δρόμο σωτηρίας που κατοχύρωσε υπέρ του ανθρωπίνου γένους το πρόσωπο του Χριστού, αφετέρου προσπαθούν να «πλασάρουν» το ανθρώπινο πίστευμα και κατασκεύασμα, σαν εκ Θεού, κοροϊδεύοντας Θεό και παραπλανώντας ανθρώπους.

Πολλοί, ασχολούμενοι με την Ορθόδοξη Εκκλησία και τις επί γης εκφάνσεις της, απορούν με την έλλειψη κάποιου ορατού κέντρου, κάποιας ορατής αρχής που να συντονίζει και να διοικεί. Δεν είμαστε παπικοί για να έχουμε μονάρχη τον Πάπα, ούτε προτεστάντες για να έχουμε αναρχία και χάος. Έχουμε την αλήθεια της Ορθόδοξης Πίστης, η οποία γνωρίζει ως μόνο κέντρο και αρχή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, τον αοράτως παρόντα, την κεφαλή της Εκκλησίας, τον Αρχηγό της σωτηρίας ημών.

Μητροπολίτης Λαρίσης
Ιερώνυμος Νικολόπουλος

* Τῷ καιρῶ ἐκείνω ἐπάρας ὁ Ἰησοῦς τούς ὀφθαλμούς αὐτοῦ εἰς τόν οὔρανον εἶπεν· πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τόν υἱόν, ἴνα καί ὁ υἱός σου δοξάση σέ, καθώς ἔδωκας αὐτῶ ἐξουσίαν πάσης σαρκός, ἴνα πᾶν ὅ δέδωκας αὐτῶ δώση αὐτοῖς ζωήν αἰώνιον. Αὔτη δέ ἐστίν ἡ αἰώνιος ζωή, ἴνα γινώσκωσι σέ τόν μόνον ἀληθινόν Θεόν καί ὄν ἀπέστειλας Ἰησοῦν Χριστόν.

Ἐγώ σέ ἐδόξασα ἐπί τῆς γής, τό ἔργον ἐτελείωσα ὅ δέδωκας μοί ἴνα ποιήσω· καί νῦν δόξασον μέ σύ, πάτερ, παρά σεαυτῶ τή δόξη ἤ εἶχον πρό τοῦ τόν κόσμον εἶναι παρά σοί.

Ἐφανέρωσά σου τό ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὖς δέδωκας μοί ἐκ τοῦ κόσμου. Σοί ἤσαν καί ἐμοί αὐτούς δέδωκας, καί τόν λόγον σου τετηρήκασι. Νῦν ἔγνωκαν ὅτι πάντα ὅσα δέδωκας μοί παρά σου ἐστίν· ὅτι τά ρήματα ἅ δέδωκας μοί δέδωκα αὐτοῖς, καί αὐτοί ἔλαβον, καί ἔγνωσαν ἀληθῶς ὅτι παρά σου ἐξῆλθαν, καί ἐπίστευσαν ὅτι σύ μέ ἀπέστειλας. Ἐγώ περί αὐτῶν ἐρωτῶ· οὐ περί τοῦ κόσμου ἐρωτῶ, ἀλλά περί ὧν δέδωκας μοί, ὅτι σοί εἰσί, καί τά ἐμᾶ πάντα σά ἐστι καί τά σά ἐμᾶ, καί δεδόξασμαι ἐν αὐτοῖς. Καί οὐκέτι εἴμι ἐν τῷ κόσμω, καί οὗτοι ἐν τῷ κοσμῶ εἰσί, καί ἐγώ πρός σέ ἔρχομαι. Πάτερ ἅγιε, τήρησον ἐν τῷ ὀνόματί σου ὤ δέδωκας μοί, ἴνα ὦσιν ἐν καθώς ἠμεῖς.

Ὄτε ἤμην μετ' αὐτῶν ἐν τῷ κόσμω, ἐγώ ἐτήρουν αὐτούς ἐν τῷ ὀνόματί σου· οὖς δέδωκας μοί ἐφύλαξα, καί οὐδείς ἐξ αὐτῶν ἀπώλετο, εἰ μή ὁ υἱός τῆς ἀπωλείας, ἴνα ἡ γραφή πληρωθῆ. Νῦν δέ πρός σέ ἔρχομαι, καί ταῦτα λαλῶ ἐν τῷ κόσμω ἴνα ἔχωσι τήν χαράν τήν ἔμην πεπληρωμένην ἐν αὐτοῖς».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου