Τώρα που οι εκπαιδευτικοί επανήλθαν στα λειτουργικά τους καθήκοντα, άρχισε από πολλούς η γνωστή χλεύη, σχετικά με την πολύμηνη άδειά τους και το γεγονός, ότι δουλεύουν περίπου τις μισές ώρες από τον μέσο ιδιωτικό υπάλληλο και μάλιστα με πολύ λιγότερη πίεση, ειδικά αν πρόκειται για εκπαιδευτικούς στο δημόσιο σχολείο.
Χωρίς να υποστηρίζουμε, ότι τα παραπάνω δεν ισχύουν ούτε στο ελάχιστο (πράγματι, οι ημέρες άδειάς τους είναι περισσότερες και οι ώρες εργασίας τους σχετικά λιγότερες -αν και οι περισσότεροι δουλεύουν και από το σπίτι), έχει νόημα να θυμηθούμε τη μελέτη που διεξήγαγε η UNESCO πριν από μερικά χρόνια, σύμφωνα με την οποία:
Κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου!
Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή, αν θεωρήσουμε, ότι η δυσκολία μίας εργασίας καθορίζεται κατά βάση από το πλήθος και τη δυσκολία των αποφάσεων που καλείται να λάβει ο εργαζόμενος κατά τη διάρκειά της, ο μέσος δάσκαλος καλείται να λάβει πιο συχνά πιο σημαντικές αποφάσεις, από τον μέσο ιδιωτικό υπάλληλο.
Την ανάλυση της μελέτης ανέλαβε ο ψυχίατρος Δρ. Αναστάσιος Πλατής σε άρθρο του κ. Χρήστου Κάτσικα για την εξουθένωση των εκπαιδευτικών που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Πρόοδος»...
Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην ομάδα των επαγγελματιών που είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο «σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης».
Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στα πλαίσια του οποίου ο εκπαιδευτικός κατακλύζεται από έλλειψη ενθουσιασμού και προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για τους μαθητές του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία το 5-25% των εκπαιδευτικών υποφέρει από το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Στη Γερμανία το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών αισθάνεται επαγγελματικά ακρωτηριασμένο, ενώ ένα δεύτερο τρίτο αισθάνεται παραγνωρισμένο και κουρασμένο. Αιτίες είναι οι πολυάριθμες τάξεις, οι αυξανόμενες απαιτήσεις του επαγγέλματος και η συμπεριφορά των μαθητών. Το άγχος, οι απαιτήσεις, ο φόρτος εργασίας και η πίεσης από τον έλεγχο των σχολικών επιθεωρητών είναι κάποιοι από τους λόγους που ωθούν πολλούς εκπαιδευτικούς σε παραίτηση, όπως έγραφε η εφημερίδα Guardian...
(το υπόλοιπο άρθρο εδώ)
~ πηγή μας: από το προφίλ του Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου