Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Ποιός θά μοῦ δώσει δάκρυα; (Σταύρος Μποζοβίτης)

«Τίς δώσει κεφαλῇ μου ὕδωρ καὶ ὀφθαλμοῖς μου πηγὴν δακρύων, καὶ κλαύσομαι...» (Ἱερεμ. θ΄ 1). Ἔρχονται κάποιες ὧρες ποὺ ἡ μνήμη ὑποφέρει. Θυμᾶσαι τὸν φίλο, τὸν συμφοιτητή, τὸν ἀδελφό, τὸν ἀσυμβίβαστο ἀγωνιστή, τὸν ἐπίγειο ἄγγελο.

Τὸ ὄνομά του· ἀρχιμανδρίτης Αὐγουστίνος Μύρου. Στὴν Κοζάνη.

Χθες, 28 Δεκεμβρίου 2020 ἀναχώρησε γιὰ τὴ χώρα τῶν ζώντων. Θύμα καὶ αὐτὸς τοῦ ὕπουλου ἐχθροῦ τῆς κοινῆς μας ζωῆς. Ἕνα μήνα στὴν ἐντατικὴ καὶ τέλος. Ἐτῶν 68. Ἔτος γεννήσεως 1952 ὡς Παναγιώτης.

Ἱεροκήρυκας θερμός. Πνευματικὸς πατέρας πολλῶν. Κατάφορτος καρπῶν πνευματικῶν. Συγγραφέας ἀξιόλογων πονημάτων καὶ μεταφραστὴς τοῦ ὑπέροχου βιβλίου τοῦ Schaeffer Frank μὲ τὸν τίτλο «Χορεύοντας μόνος».

Ἀλλὰ ἐγὼ σκέφτομαι τὰ παλιά. Ἐκεῖνα τὰ κοινά μας, τὰ τέσσερα ὑπέροχα καὶ μοναδικὰ χρόνια στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν. Γι᾿ αὐτὸ καὶ τώρα ἀργὰ-ἀργὰ «στάζει ἀνθ᾽ ὕπνου πρὸ καρδίας μνησιπήμων πόνος»· στὸν ὕπνο μὲς στὴν καρδιὰ στάζει ὁ πόνος ἀπ᾿ τὴ θύμιση τῶν παλιῶν μας παθημάτων (Αἰσχύλου Ἀγαμέμνων, στ. 179, 180).

Ἔφυγε ἀλήθεια ὁ φίλος. Εἶχε πιὰ ὡριμάσει ἐργαζόμενος ἀόκνως στὸν ἀμπελώνα τοῦ Κυρίου.

Τότε, γιατί κλαῖς; θὰ μοῦ παρατηρήσει κάποιος.

Δὲν κλαίω ἐκεῖνον. Ἐκεῖνος τώρα χορεύει (ὄχι μόνος) ἀλλὰ μετὰ τῶν μακαρίων πνευμάτων, μετὰ τῶν τετελειωμένων ἁγίων μὲς στὴ χαρὰ τοῦ Παραδείσου. Ναί, ὄχι ἐκεῖνον!

Τοὺς ζωντανοὺς κλαίω. Καὶ γι᾿ αὐτὸ ἀποφάσισα νὰ ἀπευθυνθῶ στοὺς διαδικτυακοὺς (καὶ ὄχι μόνο διαδικτυακούς) φίλους. Καὶ εἰδικὰ σὲ κάποιους ποὺ ἔχουν ἀναλάβει μὲ ζῆλο παπικῶν ἢ προτεσταντῶν μισσιονάριων νὰ κηρύξουν τὸ νέο τους «εὐαγγέλιο»· ὅτι ὅλη αὐτὴ ἡ ἱστορία εἶναι φτιαχτή, ὅτι δὲν ὑπάρχει λόγος νὰ τηροῦμε τὰ κυβερνητικὰ μέτρα, κι ὅτι πολὺ περισσότερο δὲν πρέπει νὰ δεχτοῦμε τὸ ἐμβόλιο. Γι᾿ αὐτὸ καὶ διακινοῦν μὲ πάθος ὅλη τὴ σαβούρα ποὺ ἀνασύρουν μέσα ἀπὸ τὸν σκοτεινὸ χῶρο τοῦ διαδικτύου.

Λέω καθαρὰ πὼς κάνουν λάθος. Καὶ πὼς ἐπιπόλαια φερόμενοι, συντελώντας στὴ μὴ τήρηση τῶν κανόνων ἀσφαλείας καὶ προστασίας, γίνονται, χωρὶς ὑπερβολή, ἀκούσιοι ἀναμφιβόλως, πραγματικοὶ ὡστόσο, συνεργοὶ φόνων. Ἀφήνω τὸν ἀνυπολόγιστο κόπο ποὺ προσθέτουν στοὺς γιατροὺς καὶ τοὺς νοσηλευτές.

Τουλάχιστον ἂς σκεφθοῦν τὴν τρομερὴ εὐθύνη ποὺ θὰ τοὺς βαρύνει, γιὰ τὴν ὁποία καὶ θὰ λογοδοτήσουν κάποια μέρα αὐστηρὰ ἐνώπιον τοῦ Κριτοῦ τῶν πάντων.

Ἀλλὰ ἂς μὴν μακρύνω τὸν λόγο.

Χαῖρε, φίλε Παναγιώτη, ἀγαπητὲ καὶ σεβαστὲ π. Αὐγουστίνε! Μὴ λησμονεῖς τοὺς φίλους... ὅπως καὶ αὐτοὶ σὲ θυμοῦνται. Ἀλλὰ μὲ πόνο...

Μνησιπήμων πόνος!

Σταῦρος Μποζοβίτης

θεολόγος - συγγραφέας
μέλος τῆς ἀδελφότητος θεολόγων "Ὁ Σωτήρ"

36 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια στον κ. Μποζοβίτη,
    προχωρά στη δηόσια υποστήριξη της αλήθειας "αν και γνωρίζει και καλά γνωρίζει" πως τα ατάιστα του διαδικτύου θα πέσουν να τον φάνε!
    Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία!
    Γ.Δ. Μαρκάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παλιέ μου δάσκαλε, Σταύρο Μποζοβίτη, με πόνο σού γράφω σήμερα και με στενοχώρια, αλλά είναι ανάγκη να σου γράψω, εδώ, δημόσια, επειδή κι εσύ δημόσια έγραψες... Στ' αλήθεια, με ποια κριτήρια μπορούμε να αποφαινόμαστε για όλα τα εμβόλια; Δεν γνωρίζεις ότι, διαχρονικά, υπήρξαν εμβόλια που πραγματικά έσωσαν την ανθρωπότητα αλλά και εμβόλια που οδήγησαν σε πάρα πολλούς θανάτους;

    Ως πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής που είσαι, στα θεολογικά ζητήματα, μπορείς να εκφράζεις την άποψή σου, βεβαίως πάντοτε με σεβασμό προς την Αλήθεια τού Ευαγγελίου. Αλλά, από πότε μπορείς να εκφράζεις άποψη για τα εμβόλια; Δεν διαβάζεις ότι καθηγητές πανεπιστημίων, διάσημοι γιατροί, επιστήμονες ερευνητές έχουν αναπτύξει απόψεις που, εν πολλοίς, συγκρούονται μεταξύ τους για τον κορωνοϊό και για το εμβόλιο;

    Δεν γνωρίζεις, επίσης, ότι αν η Κυβέρνηση είχε φέρει κάποια ειδικά φάρμακα (μονοκλωνικά κλπ.), πολύς κόσμος θα είχε σωθεί; Δεν γνωρίζεις ότι υπήρξαν περιπτώσεις όπου ειδικοί γιατροί κατήγγειλαν περιστατικά όπου ασθενείς έφυγαν από τη ζωή επειδή σε κάποια νοσοκομεία δεν υπήρχε το κατάλληλο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για μονάδες εντατικής θεραπείας (Μ.Ε.Θ.);

    Δεν γνωρίζεις ακόμη ότι το νέο εμβόλιο δεν είναι το λεγόμενο "κλασικό εμβόλιο" αλλά «εμβόλιο» (με DNA και mRNA); Δεν γνωρίζεις ότι αρκετοί Έλληνες θα ήθελαν να εμβολιαστούν με το ρωσικό κλασικό εμβόλιο, επειδή δεν σχετίζεται με το DNA και mRNA; Κι όμως, υπήρξε δημόσια κυβερνητική δήλωση ότι δεν έχουν το δικαίωμα οι Έλληνες να διαλέξουν εμβόλιο. Τους το διάλεξη η κυβέρνηση...

    Βεβαίως, υπάρχουν και αντίθετες απόψεις. Και εδώ γίνεται ένας "διάλογος" μεταξύ των επιστημόνων, επειδή ακριβώς οι απόψεις αυτές είναι αλληλοσυγκρουόμενες. Επομένως, παλιέ μου δάσκαλε, εσύ πώς έβγαλες το συμπέρασμα περί των εμβολίων; Γιατί δεν αφήνεις τους ανθρώπους να επιλέξουν το τι θα κάνουν, παρά βγάζεις το συμπέρασμά σου και δηλώνεις, εμμέσως, υπέρ των νέων εμβολίων για τα οποία και οι ίδιοι οι επιστήμονες, ακόμη κι εκείνοι που προτρέπουν τον κόσμο να εμβολιαστεί, έχουν τις αμφιβολίες τους;

    Αλλιώς σε γνώρισα, παλιέ μου δάσκαλε, κι αλλιώς σε βρίσκω τώρα. Εσύ, πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής, αποφαίνεσαι για ιατρικά θέματα για τα οποία υπάρχει διχογνωμία μεταξύ καθ' ύλην αρμοδίων επιστημόνων και μάλιστα μεταξύ κορυφαίων επιστημόνων.

    Θα μπορούσα να δεχθώ να αποφανθείς, εάν είχες την αγιότητα των προφητών. Αλλά από το ύφος σου εδώ σ' αυτό το κείμενο, έχω τα ερωτηματικά μου για το εάν το Άγιο Πνεύμα σε καθοδήγησε να γράψεις αυτά που έγραψες περί του εμβολίου. Και αναρωτιέμαι, αν ο Σταύρος ο Μποζοβίτης που γνώριζα από τα γυμνασιακά μου χρόνια, είναι ο ίδιος σήμερα ή έχει αλλάξει και πόσο έχει αλλάξει...

    Παρεμπιπτόντως, άκουσε και διάβασε και το τι λένε για το νέο εμβόλιο άγιοι Πατέρες τού Αγίου Όρους, αλλά όχι μόνο. Διάβασε τι λέει ο Μοναχός Ευθύμιος της Καψάλας. Διάβασε και σκέψου.

    Εμείς οι πτυχιούχοι Θεολογικής Σχολής, ας είμαστε λίγο πιο συγκρατημένοι όταν πρόκειται να ανοίξουμε το στόμα μας για να μιλήσουμε δημόσια περί θεολογικών θεμάτων, πόσο μάλλον περί μη θεολογικών θεμάτων.

    Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
    Πτυχιούχος Θεολογικής Αθηνών,
    Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
    6944 527 670.

    Υ.Γ.: Για το ότι χρησιμοποιώ ενικό αριθμό αντί του πληθυντικού, μην επηρεάζεσαι. Απλώς, χρησιμοποιώ τη γλωσσική μας παράδοση, που υπήρχε μέχρι τη Βαυαροκρατία, οπότε οι Βαυαροί μάς επέβαλαν να μιλάμε, μεταξύ μας, σε πληθυντικό αριθμό, έτσι όπως μιλούσαν και τότε στην Ευρώπη. Περί του θέματος αυτού έχω γράψει και σχετικό άρθρο. https://stalagmaties.blogspot.com/2018/08/blog-post_10.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ κ. Κατσιάπη με τα γραφόμενά σας απλώς επιβεβαιώνετε τον κ. Μποζοβίτη !!!

      Υ.Γ. Θεολόγος, Δημοσιογράφος... μήπως είσθε και ιατρός ;;;

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ κύριε Κατσιάπη, περί των εμβολίων δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια ριζική διαφωνία εντός της επιστημονικής κοινότητας. Αν έχετε κάποιο αξιόπιστο link που να υποστηρίζει τα γραφόμενα σας ευπρόσδεκτο...
      Τώρα, στο θεολογικό μέρος, η επιτροπή της βιοηθικής δεν φαίνεται να συμφωνεί με τους φόβους σας. Βασικά, αφήνει το θέμα στην κρίση του γιατρού του καθενός.

      Διαγραφή
    3. Εγώ δεν ξέρω κανέναν ΑΝΩΝΥΜΟ γιατρό. Όλοι οι γιατροί έχουν όνομα, επίθετο, διεύθυνση κατοικίας ή και ιατρείου αλλά και τηλέφωνο.

      Με "γιατρούς" ΑΝΩΝΥΜΟΥΣ δεν έχω τίποτε να πω ή να συζητήσω...

      Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
      πτυχιούχος Θεολογικής Αθηνών,
      Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
      6944 527 670.

      Διαγραφή
  3. Απαντώντας στο κείμενο: ILIAS30 Δεκεμβρίου 2020 - 8:59 π.μ., να επισημάνω ότι δεν είμαι Θεολόγος αλλά πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής. Έχουν μια μεγάλη πνευματική διαφορά αυτές οι δύο έννοιες, για όσους γνωρίζουν από Ορθόδοξη Θεολογία.

    Είμαι Δημοσιογράφος. Και ως Δημοσιογράφος ψάχνω και ψάχνομαι. Αυτή είναι η αποστολή μου, ώστε να ενημερώνονται οι πολίτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αντιπαρέρχομαι την ειρωνεία "μήπως είσθε και γιατρός;;;".

    Απαντώντας στο κείμενο: Χάρης30 Δεκεμβρίου 2020 - 9:15 π.μ., να πω ότι υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ ανθρώπων τής πανεπιστημιακής κοινότητας, ως προς τον νέο τύπο τού εμβολίου:

    Ο Κλεάνθης Γρίβας είναι ψυχίατρος, νευρολόγος, διδάκτωρ ψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Μιλώντας για τον νέο τύπου εμβολίου, σε ένα ακόμη άρθρο του επισημαίνει τα εξής:

    https://www.zougla.gr/apopseis/article/emvolia-frankenstein-aposiopisi-ton-kindinon

    Ο διάσημος ιολόγος Λικ Μοντανιέ, τιμημένος το 2008 με το βραβείο Νόμπελ Ιατρικής, σε τηλεοπτική εκπομπή, αναφερόμενος στον νέο τύπο εμβολίου, δήλωσε τα εξής:

    https://www.youtube.com/watch?v=U3c_1VNvyyo

    Αλλά δεν είναι μόνο ο Κλεάνθης Γρίβας ή ο Μοντανιέ. Είναι και πολλοί άλλοι.

    Και βεβαίως, υπογράφω με τα πραγματικά μου στοιχεία και όχι με ένα "ILIAS" ή ένα "Χάρης". Στη ζωή μου, όταν ήθελα να γράψω κάτι, δεν φόρεσα ποτέ κουκούλα. Πάντοτε είχα ταυτότητα, πραγματική ταυτότητα.

    Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
    πτυχιούχος Θεολογικής Αθηνών,
    Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
    6944 527 670.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ κ. Μποζοβίτη
    Δυστυχώς φέρεστε σαν βασιλικότερος του βασιλέως...
    Θα προτιμήσω να ακούσω την άποψη του π. Ευθυμίου που έχει και την ανάλογη πνευματική βαρύτητα. (π.χ. https://enromiosini.gr/arthrografia/κύριε-σῶσον-λαόν-ἀπεγνωσμένον)
    Στεναχωρηθήκαμε πάρα πολύ για την θέση σας που και αποτελεί προσωπική σας θέση και όχι η επίσημη της Αδελφότητας.

    Ι.Κ.Λάκωνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μεις στενοχωριόμαστε αγαπητέ κ. Ιωάννη Κοντ. όταν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί έχουν νοοτροπία παπικού αλάθητου!
      Θέλουν να είναι αυτοί οι μοναδικοί και αυθεντικοί ερμηνευτές των Πατέρων, των Αγίων, αυτοί που μονοπωλούν την αλήθεια και δεν επιτρέπουν σε κανέναν απολύτως να έχει την παραμικρή αντίρρηση...
      ΠΚ

      Διαγραφή
  5. Κ. Κατσιάπη,
    Έχω την εντύπωση πως ο παλιός σας δάσκαλος μπορεί να εκφράζει δημόσια την άποψή του για τα εμβόλια, με τον ίδιο τρόπο που το κάνει ένας απόφοιτος μαθηματικής ή φιλολογικής σχολής και με κριτήριο το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη να εκφράζει ελεύθερα την άποψή του, ακόμα κι αν αυτή μας βρίσκει αντίθετους. Το γεγονός πως είναι πτυχιούχος θεολογικής σχολής δεν είναι δυνατόν να του στερεί το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα! Εξάλλου, το ίδιο ακριβώς κάνετε και εσείς και μάλιστα ως πτυχιούχος της ίδιας σχολής!
    Κ. Κατσιάπη, κάνετε ακριβώς ό,τι κάνει και ο παλιός σας δάσκαλος, αλλά εκ του αντιθέτου. Για να μην πω πως αυτός είναι πιο.. συγκρατημένος από εσάς, πριν ανοίξει το στόμα του.
    Εσείς δηλαδή που εκφράζεστε κατά του εμβολίου, είστε καθοδηγούμενος του Αγίου Πνεύματος;
    Τελικά, το Άγιο Πνεύμα, ποιους καθόδηγεί; Αυτούς που εμβολιάζονται ή αυτούς που δεν;
    Κ. Κατσιάπη, ο μεγαλύτερος πόνος και η μεγαλύτερη στεναχώρια είναι το γεγονός πως στην πατρίδα μας δε μάθαμε ακόμα να σεβόμαστε το αυτεξούσιο του αλλουνού, ακόμα κι όταν Ένας Θεός Μέγας το κάνει..
    .. ο ανώνυμος σχολιαστής δεν είναι κουκουλοφόρος και προδότης απλά έχει δικαίωμα να εκφράζεται ανωνύμως με τον ίδιο τρόπο που εσείς εκφράζεστε επωνύμως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβασε προσεκτικά το κείμενό μου. Με ερμηνεύεις λάθος.

      Δεν γράφεις με τη λογική, γράφεις ό,τι φαντάζεσαι. Διάβασε, ξανά, το κείμενό μου. Και δες και την απάντησή σου. Δεν σε παρεξηγώ.

      Δεν μπορείς, δυστυχώς, να κατανοήσεις αυτά που γράφω. Δεν γράφω ούτε εναντίον τού νέου εμβολίου αλλά ούτε και υπέρ σ' αυτό το κείμενο που διάβασες. Μάλιστα, γράφω ότι το mRNA εμβόλιο είναι ένα καινούργιο εμβόλιο που δεν δοκιμάστηκε έως τώρα. Αυτό είπε σε δηλώσεις του και ο Εμμανουέλ Μακρόν.

      Ως προς το ρωσικό εμβόλιο, επειδή είναι κλασικό εμβόλιο, κάθε πιθανή παρενέργεια μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα από ένα mRNA εμβόλιο όπου σ' αυτό το mRNA εμβόλιο εάν υπάρχει ένα λάθος στοιχείο ή που εάν δεν μπορεί να το δεχθεί ο οργανισμός, τότε μπορεί οι βλάβες να είναι ίσως και ανήκεστες. Αυτά που λέω, τα έχω διαβάσει σε δεκάδες κείμενα επιστημόνων, λόγω του επαγγέλματός μου. Ψάχνω και ψάχνομαι. Και εκεί που άλλοι, άκριτα, βάζουν θαυμαστικά, εγώ βάζω, καταρχάς, ερωτηματικά. Και το ψάχνω το θέμα, καθημερινά.

      Ως προς τους κουκουλοφόρους τού διαδικτύου, εγώ γράφω επωνύμως, επειδή πάντοτε έγραφα έτσι στη ζωή μου. Αυτός είναι ένας υπεύθυνος τρόπος που γράφει κανείς. Όταν όμως κάποιος βάζει κουκούλα και γράφει, μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Ακόμη και να βρίζει. Αφού δεν λέει το όνομά του, μπορεί να λέει και να γράφει ό,τι θέλει κρυπτόμενος πίσω από την ανωνυμία του.

      Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
      πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής,
      Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
      6944 527 670.

      Διαγραφή
  6. Είναι κρίμα πραγματικά να χρησιμοποιείτε το όνομα του π. Αυγουστίνου,(γνήσιου ορθόδοξου αγωνιστή, επιγείου αγγέλου), για τα επικοινωνιακά σας τερτίπια. Σεβαστείτε τον πόνο και την ορφάνια των πνευματικών του παιδιών, των γνήσιων φίλων του και μην εκμεταλλεύεστε τη φήμη του. Ντροπή!! Γράφετε δήθεν για τον πατέρα Αυγουστίνο, και με τονισμένα γράμματα το δικό σας μανιφέστο... Ότι θα απολογηθούμε όλοι είναι το μόνο σίγουρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εὐμένιος Κοζυράκης30 Δεκεμβρίου 2020 στις 1:54 μ.μ.

    Λίαν ἀγαπητέ μοι κ. Σταῦρε Μπουζοβίτη,
    Πολὺ μᾶς ἀνέπαυσε(πάρα πολλούς ἀδελφούς) τὸ βιβλιάριον τοῦ Π. Ἀστερίου Χατζηνικολάου: "Πίστη στόν καιρό τῆς Πανδημίας". Νομίζω ὅτι δὲν χρειάζεσαι νὰ ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ τὶς θέσεις αὐτὲς καὶ νὰ ἀκροβατοῦμε ἢ νὰ θαλασσοπνιγόμαστε σὲ ἀχορταγράφητα ὕδατα.
    Ἔρρωσο, ἔρρωσθε πάντες ἀδελφοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όταν εμεις μαλώνουμε, αυτοί χαίρονται. Ας μην πάρουμε γρήγορα αποφάσεις. Έχουμε το χρόνο να δούμε τι θα συμβεί με το νέο εμβόλιο. Άλλωστε πολύ σύντομα θα υπάρξουν νέα συμβατικά εμβόλια. Και μην αναλώνουμε χρόνο και αντοχές στο τι πρόκειται να γίνει τόσο, όσο στο να προσπαθησουμε να βάλουμε μέσα μας περισσότερο ΤριάδικόΘεό Θεό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ξαναδιαβάζω το κείμενό σας. Γράφω ορθολογιστικά και σε καμία περίπτωση δε γράφω ό,τι φαντάζομαι. Αν σας έχω παρερμηνεύσει δεν φταίω εγώ αλλά το κείμενό σας που εκφράζει πόνο ψυχής που ο δάσκαλός σας τάσσεται υπέρ του εμβολίου. Με αυτό τον τρόπο παύει να είναι η οπτική του αντικειμενική και ουδέτερη.
    Πιθανόν να μην είστε εναντίον του νέου εμβολίου και να έχετε τις επιφυλάξεις σας, όπως και γω το ίδιο. Απλά, εγώ δε θα μπορούσα να πω σε κάποιο οικείο μου που το υποστηρίζει πως λυπάμαι πολύ γι'αυτή την αλλαγή του. Αυτό δείχνει πως δεν σέβομαι την κρίση του αλλά και πως.. η απόφασή του δεν με βρίσκει σύμφωνο ή έστω με βρίσκει διστακτικό ή αναποφάσιστο, όταν κιόλας για τις επιφυλάξεις μου αναφέρω και τους Πατέρες του Αγίου Όρους.
    Κι εγώ εκφράζω τις επιφυλάξεις μου για τα εμβόλια, αλλά σέβομαι κάθε συμπολίτη μου ο οποίος για τους δικούς του λόγους το υποστηρίζει. Εάν τώρα, σε επίπεδο προσωπικού διαλόγου μαζί του, τού εκφράσω τις φοβίες μου, τότε αυτό είναι άλλο.
    Απλά, βρίσκω λίγο εγωιστικό τον φανατισμό εκείνων που εμμένουν πεισματικά στη μια ή την άλλη θέση, θεωρώντας πως η αντίθετη κρίση είναι απαράδεκτη, απρόσμενη, επιπόλαια, λυπηρή..
    Και για όνομα του θεού, αυτός που γράφει ανώνυμα δεν γράφει κουτουρού, όπως δεν ψηφίζει της πλάκας ή με άκυρη ψήφο ο ψηφοφόρος που κρατά τη ψήφο του μυστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες ότι γράφεις "ορθολογιστικά". Διάβασε, λοιπόν, κάποιους Πατέρες τής Εκκλησίας για το πόσο δαιμονικός είναι ο ορθολογισμός, ο οποίος οδήγησε ακόμη και σε αιρέσεις όχι μόνο στη Δύση αλλά και στην Ανατολική Εκκλησία.

      Εάν τυχόν ο παλιός δάσκαλός μου είναι, χωρίς καμία επιφύλαξη, υπέρ τού εμβολίου mRNA και όχι υπέρ τού κλασικού εμβολίου, τότε ας διαβάσει το τι λένε κάποιοι επιστήμονες γι' αυτό το εμβόλιο αλλά και το τι λέει ο ίδιος ο Εμμανουέλ Μακρόν, αλλά όχι μόνο...

      Όταν, κάποιος είναι πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής, αλλά έως εκεί, δεν του απαντώ. Εάν όμως είναι μέλος τής μεγαλύτερης αδελφότητος, δηλαδή της Αδελφότητος Θεολόγων "Ο ΣΩΤΗΡ", τότε ενδεχομένως είτε να εκφράζει και την Αδελφότητα στην οποία ανήκει, είτε ενδεχομένως να επιχειρεί να εκπροσωπήσει την Αδελφότητα χωρίς όμως να έχει την έγκρισή της. Ενδεχομένως, όμως, και να την έχει.
      Αυτός, ως απλός πτυχιούχος Θεολογικής, εάν αστοχήσει σε κάτι, πιθανόν να είναι μικρό το κακό... Εάν όμως αστοχήσει σε κάτι ως μέλος τής μεγαλύτερης Αδελφότητος στην Ελλάδα, τότε παίρνει και πολλούς στον λαιμό του, ιδιαίτερα δε αν τυχόν αστοχεί ή αν τυχόν αποφαίνεται σε ζήτημα ιατρικό που σχετίζεται με τη ζωή και τον θάνατο, ενώ μπορεί ενδεχομένως και να μη γνωρίζει καλά το θέμα...

      Όταν αναφέρομαι σε Πατέρες τού Αγίου Όρους, αναφέρομαι σε Πνευματικά πρόσωπα, σε σύγχρονους Προφήτες. Για παράδειγμα, ο Μοναχός Ευθύμιος της Καψάλας, τον Αύγουστο του 2018 τον επισκέφθηκε ένας πολίτης, φίλος μου. Και τότε ο Μοναχός τού αποκάλυψε ότι θα γίνει Δήμαρχος σε κάποια περιοχή. Πράγματι, ο φίλος μου αυτός, που τότε ήταν υποψήφιος Δήμαρχος, εξελέγη Δήμαρχος τον Ιούνιο του 2019.
      Εάν λοιπόν ένας τέτοιος πνευματικός άνθρωπος έχει αποκαλύψεις από τον Θεό, για διάφορα θέματα, τότε γιατί να μην τον εμπιστευθούμε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον;

      Ως προς αυτό που γράφω περί κουκουλοφόρων τού διαδικτύου, επιμένω. Όταν κάποιος θέλει να είναι υπεύθυνος, γράφει επώνυμα και με όλα εκείνα τα αναγκαία στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν. Και τότε βέβαια είναι και πιο προσεκτικός. Όταν όμως γράφει ανώνυμα, μπορεί να γράφει ό,τι θέλει, αλλά και να μην έχει συνέπειες των λόγων του. Σε όλα τα κείμενά μου, κρίνομαι, επειδή γράφω επώνυμα. Αν όμως έβαζα κουκούλα και έγραφα ό,τι ήθελα, δεν θα μπορούσα να κριθώ από κανέναν.

      Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
      πτυχιούχος Θεολογικής Αθηνών,
      Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
      6944 527 670.

      Διαγραφή
    2. Θα σας συμβούλευα να μιλήσετε εκ νέου με τον π.Ευθύμιο της Καψάλας. θα έχετε έτσι ιδίοις ωσίν τη δυνατότητα να διαπιστώσετε ότι δεν είναι πλέον κατά του εμβολίου και το θέμα θα λήξει εδώ.
      Ο αυτόπτης

      Διαγραφή
    3. Ποιος είσαι εσύ που ΑΝΩΝΥΜΩΣ μιλάς εκ μέρους τού π. Ευθυμίου τής Καψάλας;

      Εδώ, όποιος θέλει να μου απαντήσει, ας μου απαντήσει με όνομα επίθετο και ιδιότητα αλλά και περιοχή.

      Αλίμονο εάν μιλούμε όλοι ΑΝΩΝΥΜΩΣ και αναφερόμαστε σε σεβαστά και άγια πρόσωπα του Αγίου Όρους, για τόσο σοβαρά θέματα.

      Όπως θυμάμαι από την περσινή άνοιξη, ο π. Ευθύμιος είχε πει ότι όλα όσα διακινούνται εδώ και εκεί περί του προσώπου του και για το τι λέει ή δεν λέει, δεν είναι και όλα αληθή. Γι' αυτό, τότε, τον Απρίλιο του 2020 είχε δημοσιεύσει μια ανακοίνωση που αφορούσε τον κορωνοϊό, τα μέτρα, το εμβόλιο κλπ. Αυτή την ανακοίνωση, απ' όσο γνωρίζω, δεν την έχει αναιρέσει... Αν τυχόν και όταν κλπ. την αναιρέσει, επίσημα, τότε μπορούμε να μιλάμε για το τι λέει ο Μοναχός Ευθύμιος της Καψάλας και όχι να μιλάμε ΑΝΩΝΥΜΩΣ και με κουκούλες για το τι λέει αυτός ο άγιος Μοναχός.

      Ως προς τον Μοναχό Ευθύμιο, στο πιο πρόσφατο δημοσίευμα που έχω δει, ο π. Ευθύμιος εμφανίζεται να τα "ψέλνει" στον Τσιόδρα για το εμβόλιο κλπ.

      https://orthodoxostypos.gr/%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BF-%CE%B3%CE%AD%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%88%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B5-%CF%83/

      Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
      πτυχιούχος Θεολογικής Αθηνών,
      Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
      6944 527 670.

      Διαγραφή
  10. Κ. Κατσιάπη,
    Εννοώ τον ορθολογιστικό τρόπο γραφής ή σκέψης αν θέλετε και σε καμία περίπτωση με ό,τι έχει να κάνει με το ορθολογιστκό ρεύμα.
    Κάνω give up. Ο καθείς με τις απόψεις του που νομίζω πιο πάνω τις έδωσα. Έχω και μια βασιλόπιτα τσουρέκι που από το πρωί περιμένω να φουσκώσει αλλά τίποτα. Ο φούρναρης και η γυναίκα του ήταν από τους πρώτους που έτρεξαν στα μέρη μου να εμβολιαστούν και το αλεύρι το πήρα απ' αυτούς. Λέτε; Μπα..
    Αστειεύομαι.. Υποστηρικτής ή όχι του εμβολίου, είτε πρόκειται να κάνετε είτε όχι το εμβόλιο, με μάσκα ή χωρίς,
    σας εύχομαι μια Νέα Χρονιά γεμάτη Υγεία και Αγάπη.
    ..με την κουκούλα μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ασφαλώς και θα ακούσουμε τον π. Ευθύμιο τον Καψαλιώτη (κατά την αψευδή ρήση του Αγίου Παϊσίου που τον χαρακτήρισε δημόσια ως "ένα κομμάτι μάλαμα"-όποιος γνώρισε τον Άγιο, ξέρει πόσο φειδωλός ήταν σε τέτοιους χαρακτηρισμούς...) και όχι τον κ. Μποζοβίτη ή τον οποιονδήποτε "Μποζοβίτη" που χύνει άφθονο δηλητήριο ορθολογιστικής πλάνης, προφανώς χωρίς την ευλογία του προϊσταμένου της Αδελφότητος Θεολόγων "Ο ΣΩΤΗΡ" π. Αστερίου, ο οποίος τοποθετήθηκε ορθοδοξότατα στο πονημάτιό του "Με Πίστη στον καιρό της πανδημίας"...
    Ακόμη πιο επονείδιστο το γεγονός ότι ο κ. Μποζοβίτης επέλεξε να χύσει το νεοβαρλααμικό-ορθολογιστικό δηλητήριό του σε ένα κείμενο γραμμένο δήθεν για τον όντως επίγειο Άγγελο, π. Αυγουστίνο Μύρου, γνωστό αγωνιστή κληρικό που ως φερώνυμος βάδιζε στα χνάρια του π. Αυγουστίνου Καντιώτη.
    Εύγε κ. Κατσιάπη! Κύριε Μποζοβίτη, τουλάχιστον μετά την έκδοση του βιβλίου του π. Αστερίου δεν περιμέναμε τέτοια "παραφωνία" από εσάς...Καλή μετάνοια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για να μην θεωρηθεί πως υπεκφεύγουμε να πάρουμε θέση...
    Εν προκειμένω, όταν αποφασίζουμε να αναρτήσουμε κάτι που μας έχει σταλεί, θεωρούμε πως θα ήταν πολύ άκομψο εκ μέρους μας να μην το βάλουμε ολόκληρο, ακόμα κι αν δεν συμφωνούμε πλήρως με τα λεγόμενα. Δεν έχουμε λόγους να το κρύψουμε πως ακόμα και στην συντακτική ομάδα μας δεν έχουμε πάντοτε τις ίδιες απόψεις σε όλα τα ζητήματα και είναι κάτι που το θεωρούμε υγιές, αλλά και γόνιμο.
    Ποτέ απ'όσο θυμόμαστε στα 6 χρόνια συνεχούς λειτουργίας μας δεν έχουμε βαφτίσει εαυτούς ως αυθεντίες σε ζητήματα μάλιστα που μας ξεπερνούν, αλλά μαζεύοντας τον αυθορμητισμό μας, τηρούμε όσο μας επιτρέπει η αδυναμία μας, τη μεσότητα της υπομονής, των αποστάσεων και των επιφυλάξεων, όπως έκανε στην ζωή του και ο Άγιος Νεκτάριος, που τυγχάνει ένας απο τους προστάτες μας Αγίους.
    Και από την άλλη, δεν ανήκουμε στα "έγκυρα δημοσιογραφικα" ιστολόγια, όπως διατεινονται κάποια μέσα, που εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται πως χειραγωγούν.
    Υπογράφουμε ως "αμφ." και ως "συν αυτω*, όταν θέλουμε να πάρουμε θέση.
    Χωρίς να σημαίνει πως πέρασε ποτέ από το μυαλό μας πως δεν κάνουμε λάθη.
    Και βέβαια κάνουμε, αλλά ποτέ συνειδητά.
    Το μόνο σίγουρο για μάς εδώ δεν είναι ποιος έχει δίκιο, αλλά πως ο εφευρέτης κσι αρχηγός της διαίρεσης τρίβει τα χέρια του με την ξεροκεφαλιά μας να βρίσκουμε πάντα τον τρόπο να μην επιτρέπουμε στον άλλον να έχει διατηρει το δικαίωμα να έχει άλλη γνώμη από εμάς...
    Αλήθεια, η ψυχή για τον οποίον έγινε τελικά η ανάρτηση, θα συμφωνούσε μαζί μας;
    Και τελειώνοντας.
    Επειδή ζούμε σε κοσμογονικές εποχές.

    Διαβάσαμε στη νεκρολογία του π. Αυγουστίνου ένα σχόλιο που μας άγγιξε:
    "στην Εκκλησία μας χωρούν και συντηρητικοί και φιλελεύθεροι, αρκεί να μοιράζονται εκείνη την ψυχική διαύγεια η οποία επιτρέπει στην Χάρη να κατοικήσει μέσα τους. Να έχουμε την ευχή του! Μακάρι η θυσία τόσων αξιόλογων ανθρώπων να μην πάει χαμένη αλλά να μεταβάλει μερικούς νόες... "

    Καλή και ευλογημένη (με ο,τι ο Θεός μας επιτρέψει να έρθουν) χρονιά...
    ~" αμφοτεροδεξιος". -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί σε έναν τόσο ελεύθερο χώρο, όσο η Εκκλησία δεν μπορούν υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, γιατί κάποιοι είναι πιο ...ίσιοι από άλλους και πώς σε έναν επικήδειο χωράει η χειραγωγία και δη σε ένα τόσο καυτό θέμα όπως οι μάσκες (εντός του ναού) και τα εμβόλια.
    Απορίες για πέταμα, δηλαδή.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχετε δίκιο ότι σίγουρα μπορούν να συνυπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν η απερισκεψία του ενός συνεπάγεται το θάνατο του άλλου... Πώς ο Χριστιανός μπορεί να ζει χωρίς την ευθύνη για τη ζωή του διπλανού του..; Από αγάπη και μόνο θα κάνει ό,τι χρειάζεται για να προστατεύσει όχι τη δική του αλλά τη ζωή των αδελφών του...

      Διαγραφή
  14. Αγαπητοί,
    Μπράβο στον θεολόγο κ. Μποζοβίτη που τολμά να πάρει θέση. Θέση πνευματική, με κριτήρια και ευθύνη, χωρίς κραυγές, με την ανθρωπιά εκείνου που ξέρει ότι θεολογία δεν είναι μόνο τα λόγια της θεωρίας αλλά και η χειροπιαστή μέριμνα για τον πάσχοντα άνθρωπο. Και ακόμη πιο πολύ μπράβο που τολμά ενώ ξέρει πώς θα σχολιαστεί από τους διαδικτυακούς παντογνώστες...
    Ένα από τα μείζονα θέματα του διαδικτύου είναι πως επιτρέπει σε όλες τις γνώμες (που ορθώς εκφράζονται εν ελευθερία) να μην είναι μόνο ισότιμες, αλλά να φαίνονται και ισόκυρες... Ε λοιπόν, οι μεμονωμένες διαδικτυακές κραυγές δεν μπορούν να ισοσταθμίσουν την σχεδόν ομόφωνη στάση της ιατρικης κοινότητας. Κι ας μην παριστάνουμε εγωιστικά εμείς οι χριστιανοί τόσο εύκολα αυτούς που τα ξέρουν όλα: ο καθένας ας σταθεί ταπεινά εκεί που ο Θεός τον έχει τάξει. Στο κάτω κάτω, θα θέλαμε όλοι πάρα πολύ να έχουν δίκιο οι αμφισβητίες: αν όμως, αν ΔΕΝ έχουν δίκιο, ποιος θα τους απαλλάξει από την ευθύνη για τη συνέργεια στον πόνο που προκάλεσαν στους πλησίον τους;
    Καλή και ευλογημένη χρονιά!
    Δημήτριος ΠΑΝΟΣ
    εκπαιδευτικός φιλόλογος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ας μας πει κάποιος μετά λόγου γνώσεως ότι δεν αρκεί η θεία χάρις εντός του ναού αλλά χρειάζεται και μάσκα, όπως επίσης ότι ένα εμβόλιο από το εργαστήριο στον... καταναλωτή είναι τέλειο!
    Φυσικά δεν θα ξαναμιλήσω αλλά οφείλω να πω ότι και οι... αμφισβητίες έχουν ψυχή και λόγο.
    Τέλος δεν είμαι σ' αυτούς που τα ξέρουν όλα αλλά οπωσδήποτε σε κείνους που δεν σωπαίνουν.
    Εδώ θα σωπάσω από σεβασμό στον αδελφό Αμφοτεροδέξιο από τον οποίο ζητώ συγνώμη για το όποιο άλγος του έδωσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δημοσιεύω καὶ ἐδῶ αὐτούσιο τὸ κείμενο ποὺ ὑπέβαλα στὸ Ἱστολόγιο Ἀναστάσιος Καὶ παρακαλῶ νὰ ληφθεῖ ὑπ᾿ ὄψιν στὶς ὅποιες - εὐπρόσδεκτες ὅλες - κρίσεις:
    Εὐχαριστῶ ὅλους ὅσοι ὑποβλήθηκαν στὸν κόπο νὰ σχολιάσουν εἴτε θετικὰ εἴτε ἀρνητικὰ τὸ κείμενό μου γιὰ τὸν ἀγαπητό μου φίλο π. Αὐγουστίνο.
    Ὅμως θέλω νὰ παρακαλέσω τὸν πολὺ ἀγαπητὸ οἰκοδεσπότη τοῦ Ἱστολογίου Ἀναστάσιο νὰ δεχθεῖ τὴν ὑπόδειξή μου ὅτι ἔπρεπε νὰ δημοσιεύσει τὸ κείμενό μου ὅπως ἀρχικὰ τὸ εἶχα ὑπογράψει, ἁπλῶς ὡς Στ. Μποζοβίτης. Διότι ἡ προσθήκη θεολόγος - συγγραφέας, μέλος τῆς ἀδελφότητος Θεολόγων "Ὁ Σωτήρ", δίνει τὴν ἐντύπωση ὅτι τὰ γραφόμενά μου ἐκφράζουν καὶ τὶς ἀντιλήψεις τῆς Ἀδελφότητος Θεολόγων «Ο ΣΩΤΗΡ». Καὶ τὸ σημειώνω, διότι τέτοια θέση δὲν ἔχει διατυπωθεῖ ‒ τουλάχιστον ὄχι ἀκόμη ‒ καὶ δὲν εἶναι σωστὸ ἕνας, ὅποιος κι ἂν εἶναι αὐτός, νὰ προκαταλαμβάνει τὴν ὅποια ἀπόφαση, ποὺ πάντα εἶναι συλλογική. Φυσικὰ δὲν ἀποκλείω ὁ φίλος Ἀναστάσιος νὰ πῆρε τὸ κείμενό μου ἀπὸ ἄλλο Ἱστολόγιο ποὺ ἐνδεχομένως ἐκεῖνο νὰ εἶχε κάνει τὴν προσθήκη. Εἶμαι ὑποχρεωμένος ὅμως, ὅπου τὸ διαπιστώνω, νὰ κάνω τὴ διευκρίνηση.
    Φυσικὰ δὲν ἀφίσταμαι οὔτε κατ᾿ ἐλάχιστον τῆς θέσεως ποὺ διετύπωσα μὲ πολὺ πόνο στὸ κείμενό μου γιὰ τὴν ἐκδημία τοῦ φιλτάτου π. Αὐγουστίνου. Καὶ φυσικὰ ἀπὸ τὴν ἄλλη οὔτε κατὰ διάνοιαν ἐγκρίνω τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο ἡ Κυβέρνηση φέρθηκε πρὸς τὴν Ἐκκλησία, ποὺ τὸν θεωρῶ ἀπαράδεκτο, ἄκρως περιφρονητικὸ καί ‒ συγχωρέστε μου τὴν ἔκφραση ‒ χυδαῖο. Ἄλλωστε ἔχω γράψει μερικὰ ἀπὸ τὰ πιὸ αὐστηρὰ ἐλεγκτικὰ κείμενα (γιὰ τὴν Κυβέρνηση καὶ τὸν Πρωθυπουργὸ προσωπικὰ) καὶ στὸ Περιοδικὸ «Ο ΣΩΤΗΡ» (ὡς κύρια ἄρθρα ἢ ὠς σχόλια) καὶ ἀλλοῦ. Ἄλλο ὅμως τὸ ἕνα θέμα, τῆς περιφρονήσεως τῆς Ἐκκλησίας, ἄλλο τὸ ἄλλο, τῆς ἀνεύθυνης συνομωσιολογίας.
    Εὐχαριστῶ καὶ πάλι καὶ ὑπογράφω ὅπως καὶ στὸ προηγούμενο:
    Στ. Μποζοβίτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά είστε ο πλανεμένος εκλεκτός κ. Μποζοβίτη; Ευτυχώς που ξεκαθαρίσατε οτι είναι προσωπικές σας απόψεις αυτές. Πολύ μας στενοχωρήσατε.
      Από Κύπρο Καλή χρονιά και καλό φωτισμό

      Διαγραφή
    2. βλ. απάντηση στο τέλος των σχολίων
      Η συντακτική επιτροπή του ιστολογίου

      Διαγραφή
  17. Επανέρχομαι, ζητώντας συγνώμη απο τον αγαπητό "ιστολόγο", όχι για να ρίξω και άλλο λάδι στην φωτιά αλλά για να διευκρινίσω σε κάποιον αδερφό που αναφέρθηκε στον π. Ευθύμιο πως το δημοσίευμα περί "Τσιόρδα που έβαλε την ουρά κάτω από τα σκέλια μπροστά στον π.Ευθύμιο" κλπ. ΔΕΝ είναι από τον "Ορθόδοξο Τύπο" αλλά αποτελεί αναδημοσίευση από έτερο site το οποίο, απλώς θα πω, πως αυτό που γυρεύει είναι κλικ και όχι αλήθεια: Ο τρόπος που είναι γραμμένο, και οι πρόχειροι εντυπωσιασμοί του παραπέμπουν σε χείριστη λαϊκιστική χειραγώγηση.
    Προσοχή αδελφοί στην ενημέρωση μας! Έχουμε ήδη πολλά προβλήματα διαίρεσης...
    Ευχαριστώ και συγνώμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε θερμά για την έκφραση της αγάπης και την καθαρή σου ματιά στα γεγονότα.
      Ο Κύριος καταδέχθηκε την ανθρώπινη περιτομή, αλλά εμείς έχουμε τεράστια αναίδεια και δεν δεχόμαστε τα αυτονόητα που ζούμε με την πανδημία.
      Συμφωνώ με την επισήμανση για τις διακρίσεις εις βάρος του σώματος της Εκκλησίας μας.
      Έχω προσωπικά πονέσει με κοντινούς μου ανθρώπους που υπέφεραν και με θαύμα σώθηκαν και κάποιοι λίγοι που μας έφυγαν από τον κορονοϊό και ας λέτε ό,τι θέλετε οι συνωμοσιολόγοι και λοιποί.
      Δυστυχώς άνθρωποι της εκκλησίας δεν έχουμε τα μάτια να δούμε και επικαλούμαστε θαύματα και αυθεντίες.
      Ο Κύριος να φωτίσει τα σκοτάδια μας.
      Καλή κι ευλογημένη χρονιά

      Διαγραφή
  18. Ο γέροντας Ευθύμιος δεν άλλαξε ούτε πρόκειται να αλλάξει την θέση του για το εμβόλιο. Μία φορά μιλά για κάποιο θέμα κ δεν επανέρχεται...
    Ε.Γ. ιδρυτικό μέλος της ΕΡΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Απλά ο κ. Μποζοβίτης επιβεβαιώνει την κρατικιστική αντίληψη του οργανωσιακού πνεύματος...
    Μπορεί κανείς να ανατρέξει και να βρει τί έκαναν κατά την περίοδο 1967-1974;;;;
    Οι δυτικές επιρροές που έχουν είναι ολέθριες για τον τόπο μας...
    Πρέπει να σταματήσουν να υπάρχουν και να αναγεννηθεί το ορθόδοξος πνεύμα της καθ΄ημάς Ανατολής...
    Λόγω Τσιόδρα κάνουν τεμενάδες και στον Μητσοτάκη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δημητριάδης Ελευθέριος1 Ιανουαρίου 2021 στις 7:19 μ.μ.

    Αλήθεια...
    ποια η θέση του κ. Μποζοβίτη για το Ουκρανικό;; Μήπως η ίδια στο δια ταύτα με αυτή του ΥπΕξ των ΗΠΑ;
    Όσο ο Σωτήρ δεν τον απομακρύνει, δεν φέρει την ανάλογη ευθύνη;;;;
    Το τρίγωνο Μεσογαίας-Τσιόδρας-Μποζοβίτης δημιουργεί προβλήματα και εξαρτήσεις εις βάρος της αλήθειας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Είπα ότι δεν θα ξαναμιλήσω αλλά τώρα υπάρχει λόγος σοβαρός:
    Οι θέσεις του κ. Μποζοβίτη (με τις οποίες ήδη έχω διαφωνήσει πιο πάνω) ας μην γίνουν αφορμή για σχόλια σε βάρος "Σωτήρος" που έχει προσφέρει μεγάλο, πλούσιο και δίχως θόρυβο έργο σε εποχές που η επίσημη Εκκλησία, σε επίπεδο διαποίμανσης και κατηχητικού έργου προσπαθούσε να βρει τα πατήματά της.
    Φυσικά ακόμη προσφέρει, σχεδόν θυσιαστικό έργο, δίχως να φωνασκεί.
    Γνωρίζω τους ανθρώπους, τις καταστάσεις και τον τρόπο που είναι πάντα στην διάθεση της διοικούσης Εκκλησίας όσον αφορά την παροχή όποιας βοήθειας και προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.
    Ανήκω σ' αυτούς που τα ελάχιστα θετικά που πιθανόν έχω είναι δικό τους δημιούργημα και οφείλω αυτή την ομολογία για να μπορώ να ...κοιμάμαι ήσυχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σεβαστέ μας κ. Μποζοβίτη,
    με καθυστέρηση εξαιτίας τεχνικών δυσκολιών, αλλά ομόφωνα όλα τα μέλη της συντακτικής επιτροπής του ιστολογίου, σας ζητάμε συγγνώμη γιατί εμείς πρώτοι, πριν από τους διαχειριστές των άλλων ιστολογίων που αναπαρήγαγαν τη δημοσίευση (Αναστάσιος, Άγκυρα κλπ) προσθέσαμε τα υπόλοιπα στοιχεία/ιδιότητές σας κάτω από το όνομά σας και αυτό ενδεχομένως στάθηκε η αφορμή για να προκληθεί αναστάτωση.

    Οι περισσότεροι από μας, σας γνωρίζουμε από μικρά παιδιά. Και οφείλουμε πολλά στις ομάδες των ΧΑ, στις Κατασκηνώσεις, στους φοιτητικούς κύκλους, προσπάθειες που εντάσσονται στο ιεραποστολικό έργο της αδελφότητας του «Σωτήρος».

    Στην παρούσα φάση, κατά την οποία η πόλωση στο πλήρωμα της Εκκλησίας είναι εμφανής και επικίνδυνη, δεν έχει και τόση σημασία ποιος έχει δίκιο. Σημασία έχει στην προσπάθειά μας να βρούμε την αλήθεια, να μην αναλωθούμε σε έναν αγώνα ποιος θα εξοντώσει τον άλλο και ποιος θα βγάλει τα προσωπικά του απωθημένα για θέματα και θεσμούς άσχετους με το θέμα της ανάρτησης.

    Συμφωνούμε απόλυτα με αυτό που έγραψε στη δική του απάντηση ο κ. Αναστάσιος Κωστόπουλος:
    Στην προσωπική μου ζωή προσπαθώ να ακούω τους λόγους του Αγίου Παϊσίου: «Άφησε να σε δικαιώσει ο Θεός. Αν δεν μιλήσεις εσύ, θα μιλήσει μετά ο Θεός». Απαντήσεις σε αδελφούς που δεν θέλουν να ακούσουν δεν χρειάζονται. Ο απολογισμός θα γίνει στο κλείσιμο αυτής της δύσκολης περιόδου.

    Να είστε σίγουρος πάντως, πως το κείμενό σας -ανεξάρτητα από τις κριτικές (αρνητικές ή θετικές) που δέχθηκε- θα βοηθήσει πολλούς στο να ξεκαθαρίσουν πράγματα μέσα τους.

    Κλείνοντας, ευχόμαστε ο π. Αυγουστίνος που κάποιοι από μας γνώρισαν προσωπικά, να πρεσβεύει για όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αγαπητέ μου κ. Σταύρο Μποζοβίτη, επειδή βλέπω τα σχόλια εναντίον των θέσεών ασς, θέλω απλώς να προσθέσω ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πως είναι δυνατόν να εμπιστευτουμε το eμβολιο απο κάποιους, οι οποίοι μας στέρησαν τη Θεία Κοινωνία και την θεία λατρεία;

    Γνωρίζουμε ότι για να δοθεί ένα eμβολιο στην αγορά πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον 8-10 ΧΡΟΝΙΆ για ν αποδοεχθει η αποτελεσματικότητα του.
    Γιατί τώρα το έβγαλαν εν μια νυκτί και το πασάρουν στον κόσμο;

    Γιατί το επιβάλλουν με τέτοιο τροπο;
    Δηλαδή, δεν θα επιτρέπεται σε όσους δεν έχουν κάνει το εμβόλιο να ταξιδέψουν, να κανε στο χώρο εργασίας τους, να μπουν στο νοσοκομείο, ακόμα και να ψωνίσουν.
    Αυτό σημαίνει ότι οποιος δεν έχει το πιστοποιητικό εμβολιασμού θα είναι αποκλεισμένος από παντού.


    Ο mπιλ gατες έχει μιλήσει για μείωση του πληθυσμού κατά 10-15%. Και ολως τυχαίως είναι ο ίδιος που χρηματοδοτει και προωθεί με κάθε τροπο τα eμβολια.
    Μάλιστα, έχει ζητήσει και νομική κάλυψη για τυχόν παρενέργειες.

    Σοβαροί γιατροί μιλούν για σοβαρές παρενέργειες.
    Τερατογενεσεις, καρκίνους, αυτόνομα και στιερωσεις.

    Ποιος μας εγγυαται οτι δεν θα παθουμε τίποτα μετά από αυτο;

    Ο Τσιοδρας γατι είναι στο κρεβάτι μετά το εμβόλιο ;


    Όλοι οι γιατροί έχουν κάνει το μάθημα της ηθικής.
    Γιατί κάποιοι το δέχονται;;

    Σύμφωνα με το Συνταγμα, αρθρο 5 παραγραφος 3 και 5, και άρθρο 9 (προστασία προσωπικών δεδομένων).
    Η προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη και καθένας έχει το δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι έναντι των βιοϊατρικων παρεμβάσεων.

    Επόμενως, είναι παράνομο γιατί καταργει την προσωπική ελευθερία και καταργει το νομο περι προσωπικών δεδομένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή