Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

Μη σκοτώσετε το αδελφάκι μου...

 "Μην το σκοτώσετε…"

(ένα συγκλονιστικό γεγονός...)

- Πάτερ την ευχή σας …Είμαι ταραγμένος ! Μόλις επιστρέψαμε από τον Γιατρό ! Δεν έχω καλά νέα παππούλη μας ! Θα θέλαμε να σας δούμε ! Είμαστε σε απόγνωση !
- Παιδί μου ευλογημένο ειρήνευε ! Σε παρακαλώ λέγε την ευχή και ελάτε να σας δώ ! Σε μισή ώρα στον Ναό ! Εντάξει καλό μου ;
Ναι όντως , εκείνο το πρωινό πριν από 30 περίπου χρόνια ο Αναστάσης και η Αγγελική ήταν πανικοβλημένοι !
Είχαν χαρεί πολύ για το τρίτο παιδί που είχε εκείνη στα σπλάχνα της!
Μα τις τελευταίες μέρες είχε ανησυχήσει με κάποια συμπτώματα που της συνέβησαν .
Ο Γιατρός σύστησε άμεσα εξετάσεις !
Μόλις λοιπόν είχαν επιστρέψει από το ιατρείο του και τα νέα δεν ήταν καθόλου καλά !
Μια σοβαρή νόσος είχε προσβάλει το έμβρυο .
– Καλό θα είναι άμεσα να προχωρήσουμε σε διακοπή της κυήσεως! Έχουμε καταφανείς εμβρυακές δυσμορφίες !
Δεν χωρά καμιά απολύτως αμφιβολία ! Λυπάμαι πολύ !
Τώρα που είναι ακόμα αρχή …
Δυστυχώς όλα τα δεδομένα και όλες οι απόψεις των συναδέλφων …εγκρίτων συναδέλφων που είδαν τις εξετάσεις και τον υπέρηχο δείχνουν κάτι που είναι απίθανο να αλλάξει !
Μόλις γύρισαν σπίτι και πριν τηλεφωνήσουν στον πνευματικό τους τον ευλογημένο κάλεσαν τους γονείς τους και τους ανακοίνωσαν τα δυσάρεστα νέα .
Εκείνοι άρχισαν να ρωτούν και να προτείνουν ξανά εξετάσεις και συμβουλές από άλλους γιατρούς …
Η Αγγελική φάνηκε πιο αποφασιστική ...
- Ο Γιατρός μας είναι κορυφή ! Και στις 2 προηγούμενες εγκυμοσύνες μου , με τόσα προβλήματα , είδατε πόσο υπέροχος ήταν ! Και τότε ούτε που έκανε λόγο για διακοπή…
Τον εμπιστευόμαστε απόλυτα ! Είναι βέβαια μεγάλη αμαρτία αλλά σκεφτείτε πως θα είναι να έρθει στον κόσμο ένα παιδί με τέτοια προβλήματα ! Όλοι μας θα υποφέρουμε !
Τι να πω …Να μιλήσουμε με τον παππούλη …! Δεν ξέρω Αναστάση μου …Ήταν τόσο απόλυτος ο Γιατρός! Δεν άφησε το παραμικρό περιθώριο…
Εκείνη την ώρα πετάχτηκε από την πόρτα του σαλονιού ο μεγάλος γιός τους ο Σάββας. Ήταν τότε 8 χρονών .
- Εγώ δεν θέλω να σκοτώσετε το αδελφάκι μου!
είπε και έφυγε μέσα ξανά κλαίγοντας !
Ύστερα από λίγο, κάθονταν κι οι δυο τους κλαμένοι μπροστά στον κοινό του Πνευματικό εξιστορώντας όσα συνέβησαν.
Ο πατήρ Αντώνιος στάθηκε σιωπηλός για αρκετή ώρα !
Ύστερα τους κοίταξε κατάματα .
- Παιδιά μου καλά , αυτό που σας πρότειναν είναι αντίθετα με το θέλημα του Θεού !
Μιλάμε για έναν φόνο εκ προμελέτης !
Ξέρω ότι είναι βαρύ αυτό που σας λέω και πως εσείς είστε εκείνοι που θα επωμιστείτε αυτό το τεράστιο βάρος …
Ξανασώπασε ο παπάς ….
- Ξέρετε, σκέφτηκα κάτι άλλο …
Αναστάση μου , μπορείς να κάνεις ένα ταξίδι ;
Λίγες μέρες …Θα στα κανονίσω όλα εγώ , μην ανησυχείς …
~ Ταξίδι ;; Πού να πάω πάτερ μου τέτοιες ώρες ;
Παιδί μου, άκουσέ με !
Σήμερα είναι Πέμπτη !
Σάββατο πρωί θα πάρεις των Σάββα και θα πάτε Ουρανούπολη ! Κυριακή θα σου κανονίσω πρωί να μπείς στο Όρος !
Θα πας στο μοναστήρι ….εκεί θα συναντήσεις τον πνευματικό μου !
Είναι Άγιος και ευλογημένος άνθρωπος παιδιά μου !
Κάνε αγάπη Αναστάση μου και άκουσέ με !
Μην με ρωτήσεις τίποτε άλλο !
Αυτός με την χάρη της Παναγίας μας που τόσο αγάπα θα σε ορμηνέψει παιδί μου !
Έχε μου σε παρακαλώ εμπιστοσύνη και κάνε αυτό που σου λέω !
Έτσι ακριβώς έγιναν τα πράγματα !
Κυριακή πρωί ο Αναστάσης με τον μικρό Σάββα ανέβαιναν το ανηφόρι της Μονής.
Φθινόπωρο στα τελειώματά του και ένα γαλάζιο απέραντο , μια Θέα του Θεού απερίγραπτη γαλήνεψε το μέσα του πατέρα και ενθουσίαζε σε κάθε βήμα του τον μικρό οδοιπόρο !
Πρώτη του φορά στο Όρος !
Γνώριζε τον λόγο ο μικρούλης για αυτήν την επίσκεψη !
Του τα φανέρωσε όλα ο πατέρας του από το σπίτι !
- Θα πάμε να παρακαλέσουμε για το αδελφάκι σου του είπε !
Κυριακή πρωί !
Μόλις η Θεία Λειτουργία και η πάντοτε πανηγυρική στην μέρα του Κυρίου τράπεζα είχαν τελειώσει !
Όλοι οι πατέρες ησύχαζαν στα κελιά τους !
Ο αρχοντάρης τους υποδέχθηκε στον πρώτο όροφο μαζί με τους υπόλοιπους προσκυνητές !
Αφού τακτοποιήθηκαν σε δωμάτιο τους ειδοποίησαν ότι ο Ηγούμενος τους περίμενε ήδη!
Τους είχε ειδοποιήσει ο πατήρ Αντώνιος που τηλεφώνησε για τα εμπερίστατα πνευματικοπαίδια του.
Ο Αναστάσης διηγήθηκε με κάθε λεπτομέρεια την περίπτωσή τους.
Ο Γέροντας τον άκουγε προσεχτικά και έδειχνε να συμπάσχει …
Μόλις ο Αναστάσης τελείωσε εκείνος του είπε με ήρεμη φωνή και γαληνό το πρόσωπο !
- Δεν θα φύγεις σήμερα, θα μείνεις εδώ το βράδυ αλλά δεν θα κοιμηθείς.
Θα κάνουμε προσευχή κι οι δυό μας και θα μας φωτίσει η Κυρά μας η Παναγιά.
Πιάσε το κομποσχοίνι και μόλις κοιμηθεί το παιδί ξεκίνα να προσεύχεσαι παιδί μου !
Το πρωί μετά τη Θ. Λειτουργία θα έρθεις ξανά εδώ και θα τα πούμε.
Άγρυπνος έμεινε ο Αναστάσης !
Ούτε ελάχιστα δεν κοιμήθηκε !
Ο Σάββας ξεκίνησε και εκείνος να λέει το Πάτερ ημών συνέχεια ως που τον πήρε ο ύπνος !
Συγκλονίστηκε με το παιδί !
Όλο θυμόταν το προχθεσινό του σπάραγμα :
Μην το σκοτώσετε το αδελφάκι μου !
Με δάκρυα ασταμάτητα παρακαλούσε την Κυρία Θεοτόκο να μεσιτεύσει , να φωτίσει τον Γέροντα να δώσει μια απάντηση …
Στο μεσονύχτι μπήκε μαζί με τον μικρό στο καθολικό !
Εκείνος του κρατούσε σφιχτά το χέρι και υπάκουα τον ακολουθούσε νιώθοντας ένα δέος άγνωρο και εκπληκτικό !
Ύστερα στην Τράπεζα γεύτηκε όλην την άλαδη φακή απαραπόνετα …
Χαμογέλασε ο πατέρας με τούτο το …θαύμα αλλά τα μάτια του τα είχε στραμμένα στην θέση του ηγουμένου .
Όπως και σε όλην την διάρκεια των ακολουθιών , τον κοίταζε συνεχώς !
Ήξερε πως και εκείνος όλο προσευχόταν να πάρει την πολυπόθητη πληροφορία…
Ανέβηκαν ξανά στο ηγουμενείο.
Ήταν χαρούμενος ο Γέροντας !
- Όλα θα πάνε καλά.
Μην κάνετε τίποτα και η Κυρά μας η Παναγιά θα σας σκεπάσει.
Να το πεις και στη σύζυγό σου.
Να μην κάνετε ό,τι σας λένε οι γιατροί, αλλά ό,τι σας λέει ο Θεός.
Όλα καλά θα πάνε, θα το δεις !
Να πάτε τώρα στην ευχή του Χριστού μας !
Και εσύ μικρούλη να έρχεσαι εδώ !
Η θέση σου στο καθολικό θα σε περιμένει πάντα!
Ανακουφισμένος ο Αναστάσης γύρεψε μέσα σε δάκρυα το χέρι του να το ασπαστεί !
Δεν είχε την παραμικρή αμφιβολία πως τούτα τα νέα τα είχε στείλει ο Ουρανός !
Ο Γέροντας όλο τους ευλογούσε!
– Και κάτι ακόμα παιδί μου Αναστάσιε , πάρε αυτόν τον φάκελο και δώς τον μαζί με τις ευχές μου στον παπά Αντώνη !
Σε παρακαλώ πες του ακόμα να τον ανοίξει μετά την γέννα του παιδιού σας !
Η Αγγελική δίστασε , έκλαψε πολύ , προσευχήθηκε …
Η σιγουριά του Αναστάση και η ασφάλεια που την έκανε εκείνος να νιώσει έκαμψε τις αρχικές αντιρρήσεις της .
Ο Γιατρός ενεός πληροφορήθηκε την απόφασή τους !
Προσπάθησε να τους μεταπείσει, αλλά στο τέλος σεβάστηκε και υποκλίθηκε στην γενναιότητα αυτού του τολμήματος.
Λίγο μετά το Πάσχα το παιδί ήρθε στον κόσμο !
Η κατάστασή του ακριβώς όπως είχε επιστημονικώς προβλεφθεί!
Απογοήτευση , ερωτηματικά , πανικός !
Ο Γέροντας είχε κάνει ένα φριχτό λάθος τελικά !
- Μα μου είπε, μου υποσχέθηκε πως όλα θα πάνε καλά !
Έλεγε και ξανάλεγε ο Αναστάσης !
Ο Σάββας μαζί με την μικρότερη Ευγενία έμαθαν τα νέα απ τον μπαμπά !
Είναι λίγο άρρωστο το αδελφάκι σας …μπόρεσε μόνο να τους πει ...
Ραγδαία επιδείνωση την τρίτη ημέρα !
Αεροβαπτισμός …
Το παιδί έφυγε ύστερα από λίγο …
Δεν πέρασαν παρά λίγες μέρες …
Ο Αναστάσης πήγε και συνάντησε τον παπά Αντώνη στο εξομολογητήριο στον Ναό .
Τον αγκάλιασε εκείνος και τον παρηγόρησε !
-Ήταν έτσι το θέλημα του Θεού παιδί μου !
Γεννηθήτω το θέλημά Του !
Θυμήθηκε τον φάκελο ο Αναστάσης !
- Πάτερ , τον ανοίξατε τον φάκελο του Γέροντα ; Τι έγραφε μέσα;
- Όχι παιδί μου , τώρα μου το θύμησες !
Βέβαια , είχε πει να τον ανοίγαμε μετά …μόλις...
Άνοιξε το συρτάρι του και αποσφράγισε τον φάκελο ! Συγκινημένος ξεκίνησε να διαβάζει …
«Πάτερ Αντώνιε, η περίπτωση του αδελφού μας είναι πολύ δύσκολη. Δεν έχουμε όμως το δικαίωμα να παραβούμε την εντολή του Θεού. Αν όμως οι νέοι αυτοί κάνουν υπακοή στο Θεό, ο καλός Θεός δεν θα επιτρέψει να σηκώσουν αυτό το μεγάλο βάρος. Σε 3 μέρες θα το πάρει κοντά του και θα τους απαλλάξει από αυτή την ευθύνη».

Η λύπη διαλύθηκε με μιας !
Γονάτισαν μπροστά στο τέμπλο μέσα στην άδεια Εκκλησιά !
Δεν θυμούνται πόσο έμεινα έτσι !
Δοξολογώντας και κλαίγοντας !
Η Αγγελική συνταράχθηκε στο άκουσμα αυτών των θαυμασίων!
Ένιωσε ενοχές που τόσο κατηγόρησε εκείνον τον Φωτισμένο ταπεινό Αγιορείτη , που δεν σταμάτησε ποτέ ως και σήμερα να διαβιβάζει αιτήματα στην Διαπορθμεύουσα Παναγιά μας.
Παντοτινό και ασφαλές στήριγμά του στις παρακλήσεις για τα αδύνατα παρά ανθρώποις…
Ο Σάββας που όλο στις αυλές της Κυράς ποθεί να βρίσκεται, συνεχώς, θαυμαστά γεγονότα εξιστορώντας το βεβαιώνει κάθε φορά που επιστρέφει απ την μονή της μετανοίας του …

{Διασκευασμένη σε μικρό διήγημα μια αληθινή ιστορία, όπως μας την εμπιστεύτηκε προς ενίσχυση ο αγαπητός αδελφός μας και συνοδοιπόρος Γ.Π, τον οποίο και θερμά ευχαριστούμε! Τα ονόματα έχουν αλλαχτεί για ευνόητους λόγους ....}

2 σχόλια:

  1. Μόλις πρόσφατα έμαθα για ένα ζευγάρι γνωστών μου που επέλεξε να γεννήσουν το παιδάκι τους, κι όχι να προβούν σε έκτρωση/άμβλωση/διακοπή κύησης (όπως και να το πεις το αποτέλεσμα είναι ο ίδιο, άλλωστε) παρόλο που γνώριζαν πως δεν θα ζήσει πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όσο δύσκολο%η κι αν φαίνεται, όσο δύσκολη κι αν είναι, αυτή η απόφαση είναι που φέρνει την ευλογία.
    Φαίνεται κι από το γεγονός που μας διηγήθηκε ο Νωντας...
    Σας ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή